« Home | Gambat kahwin c.hanif n CT » | Ucapan Tahniah & Daftar Class » | mcm dlm kabus leee  » | pict  » | » | Lagu Cinta & Mawi » | Adakah Anda Isteri Yang Solehah » | Kalau Sudah Ajal........ » | Macam2 ada » | Hari2 Pening......Wedding Erna »

Diary Baby Ibu 1

P/s : thanks uda for that picture.....terasa mcm nak repeat balik le kahwin( tu gambar cth for my dear uda website http://www.geocities.com/tintacreative/galeri.htm) Kalau korang nak order kad raya cyber ke or other card or add in gambar tu blh le tempah)

Assalamuailaikum semua
Dah berkurun rasanya tak update blog nie.Banyak sebab2 nye yg paling nyata yelah sebab ade nye penyakit 'malas' kui kui kui.Baru hari nie ade hati nak blog nie.Uda selalu tanya echa tak update blog ke..kih kih kih kih thanks le ingat kan kita ye Uda.Mulai hari nie aku akan memulakan diary pasal BABY.Sebab2nya ialah jeng jeng jeng....tak ramai kawan diluar sana yg masih tak tahu yg aku akan bergelar ibu tahun depan.Syukur alhamdulilah akhir doa aku n suami dimakbulkan utk menjadi parent.Bersyukur sangat atas pemberian tuhan.Tanggal tarikh 21 July aku mendapat berita gembira ni.Sebenarnya dah seminggu aku lewat period...tapi aku buat dek je sebab tiap2 pun begitu since kahwin.Malas nak mengharap sesangat takut frust.Entah mcm mane sehari sebelum tu aku muntah lepas makan mee bandung.Pelik betul rasanya tapi buat dek je.Yatie n Pida beria2 suruh aku buat UPT w'pun ikutkan hati takmo.Tapi buat jugakleh esok pagi nye dengan selamba je tanpa rasa confident langsung.Pagi 21/7 tu buat le UPT...ya allah tuhan je tahu camne perasaan aku pagi tu.UPT tu menunjuk kan double line..biar betul nie mcm tak percaya je.Dah rezeki kan akhir termakbul doa aku nak jadi ibu.Suami jgn ckp le tersimpul senyum lebih dari telinga.Kami memasing masih terkejut lagi antara percaya n tidak.Petang tu balik kerja pi check lagi sekali kat clinic..So memang sah aku pregnant 5 weeks.Masih di trismeter pertama n kenaberhati-hati.Mcm2 nasihat doctor berikan.
I'allah aku akan jaga kandungan ini .Semoga anak dlm perut akan jadi anak yg soleh/solehah.Sepanjang tempoh pregnant sampai skrg nie dah 3 bln alhamdulilah takde morning sickness.DI pagi hari aku cergas giler n takde muntah.Tipu le kate takde muntah..ade jugak muntah bila lepas gosok gigi tu.Tekak rasa mual.Sekarang nie aku rasa pening2 n letih diwaktu petang je.Malas pun jgn ckp le.Ya Allah sihat kan tubuh badan nie agar dpt menjalani kehidupan seperti biasa.Ramai saing gan aku bersalin tahun depan antaranya Awa,Yati ,Pida n Atot.Harap2 korang sihat walafiat sampai ke hari bersalin nanti yee.Kita doa sama2.Ape jua 'penyakit2 yg timbul masa kita pregnant nie kena le terima dengan redha kan.Itu le nikmat masa pregnant.
30.8.2005 ( 1st Antenatal check-up )
Hari tu hari selasa lepas kerja pi buat check-up pertama.Hati berdebar2 betul yelah 1st time nak check-up n scan tgk baby.Macam mana agaknya dia dlm tu kan.Alhamdulilah BP semua ok but still kena jaga makan sebab aku dah sememang berat dah 'terlebih'...kawan2 faham jelah kan.Sampai masa nak scan.Ya allah aku nampak baby aku tengah duk diam2 je.Paling touching bila nampak jantungnye berdenyut.Maha besar Kuasa Allah kan.Aku rasa semua ibu2 yg tgk 1st time scan tu akan rasa sangat keibuan masing2.Tak terkata le .Doctor kate baby grown well so takde masalah le.Harap2 begitu le e'thing ok sampai bersalin nanti.Rasanya tu jelah pada masa tu doctor terangkan.Harap2 semua ok kan.
Aku jadi makcik weiiiii
Semalam ( 4.9.05 ) pkl 12.45pm kawan ku masa camping n daki gunung dulu2 dah selamat melahirkan baby girl.Alhamdulilah ok semuanya biarpun dia mengalami masalah masa melahir kan baby tu.Besar gak baby dia 3.8kg secara c-section selepas mengalami masalah utk melahirkan normal.Apehal2 ko ok Adeq n baby pun sihat .Semoga tabah le menghadapi tempoh pantang tu yee.To baby cepat balik rumah ye Auntie Echa nak jumpa baby...MEsti anak ko putih melepak mcm ko n Padil kan.Walau pun takde suara aku dengar lemah lagi tapi aku tahu ko kuat semangat punya.Ngeri jugak dengar pengalaman ko bersalin tu.Gilu aku dengar harap2 aku takde masalah le.
Ok le rasanya sampai sini jelah tulisan aku hari nie.I'm out of idea le..see ya wasalam

wah..sudah berupdate blog ni. hehe. anyway, congrats echa & husband. selamat menjadi ibu!

rajin2 la update yer.. nanti baby dah besar, boleh la dia baca. :-)

p/s.. sempat promote gambar lagi yek. hihih.. tenkiu tenkiu

Thanks uda..sambil tu promote le

Post a Comment