« Home | Gian » | Thaqif @Sg Congkak » | Rindu » | » | Dah ok ke blog ni??? » | Menyepi » | Tension... » | Segalanya » | Testing » | Hai »

Fail or Failure....


Minggu ni adalah minggu yg aku rasa paling sedih sekali..minta maaf aku tak dapat nak kongsi ape yang aku sedihkan..it's very P&C, cuma kat blog ni je aku dapat curah kan rasa sedih aku ni..hanya dekat husband aku curah rasa kesedihan yg aku alami sekarang....terima hubby kerana faham kesedihan yg aku hadapi sekarang dan terima kasih sebab menyokong dan menjadi tulang belakang aku selama ini..jika tidak kerana sokongan mu pasti aku sekarang akan rebah dan hanyut dibawa arus kegagalan. Kesedihan ini cuba aku lenyapkan dari kotak fikiran aku tapi nampak tak dapat dilupakan begitu sahaja. Memang ternyata memerlukan masa lebih lama lagi untuk aku ubati kesedihan ini. Aku ingat aku akan kuat menhadapi nye dan tidak memikirkan sangat, tapi bila aku ingat perih jerih, suka duka and masa yang telah aku spend kan, aku jadi sedih kembali and air mata jatuh jugak akhirnya, Allah berikan aku kekuatan dan semangat utk menempuh nya, aku berharap gagal kali ini tidak akan membuat aku gagal selama2nya.


Aku bersyukur sebab tuhan kurniakan aku semangat yang tidak pernah pudar dlm diri ini. Aku bukan tergolong sebagai manusia yang bijak tapi hanya berbekalkan semangat yang kental.Aku terima dengan dugaan mu, mungkin aku kena admit dengan silap aku sendiri yang alpa dan lupe pada tanggungjawab yang aku kena pikul selama ini. Aku sesangat alpa dan rasa bersalah itu telah memakan diri sendiri sekarang. Aku berharap diberikan peluang kali kedua untuk mencuba dan membuktikan diri ini masih lg mempunyai semangat utk kearah ITU.


Aku semamangnya tidak blh berkongsi masalah ini dengan orang sebab aku MALU pada diri sendiri , maybe ckp pada husband saje aku curahkan. Terasa lega sedikit setelah aku coretkan disini ape yang terbuku selama ini. Tdak mendapat jika kekawan mengerti apa masalah aku sebenarnya. Yang pasti aku akan cuba berusaha jika diberikan peluang sekali lagi n aku akan buktikan sampai tercapai cita2 aku yang selama ini aku impikan. INSYA-ALLAH..pada kekawan doakan kejayaan aku ye...

Labels:

You can be a total winner, even if you're a beginner
If you think you can you can, if you think you can you can
You can wear the gold medallion, you can ride your own black stallion
If you think you can you can, if you think you can you can

It's not your talent or the gifted birth
It's not your bank book that determines worth
It isn't in your gender or the color of your skin
It's your attitude that lets you win

You can live with "coulds" or "shoulds," or be like Tiger Woods
If you think you can you can, if you think you can you can
Even if you're hesitant, you can be a woman President
If you think you can you can, if you think you can you can

It doesn't matter what you've done before
It makes no difference what the halftime score
It's never over 'til the final gun
So keep on trying and you'll find you've won

Just grab your dream and then believe it
Go out and work, and you'll achieve it
If you think you can, you can
If you think you can, you can

take care dear!

jatuh bangun, kecewa dan duka cuma satu proses dalam hidup..proses2 inilah yang bakal mematangkan kita satu hari nanti..

take care...

Anamiraa...

Thanks for that such spirit poem...betul ke poem tu..kihkihkih..betul2 membakar semangat saya...saya ingat takde org nak membaca sebab dah lama blog sy takde comment...thanks

Oren...
Betul tu Oren..kita sebagai manusia harus menghadapi nye..

nero,
no worries...poem tu pun saya ciplak dari mana tah ha..ha..ha..

hope can lift up your spirit!!!

yes saya member susuibu. tak bf exclusively. dah start campur. main reason: MALASS...ha..ha..ha..
kesian kat anak aku...

Aku pun sama ngan ko Nero...kekadang tu aku takkan bercerita dekat org kalau aku sendiri tak selasa kalau org tau...sebagai utk kurangkan rasa stress/sedih aku lebih senang cerita kat Baba atau Mak aku...Apapun aku harap ko dapat lenyapkan rasa sedih ko dan bangun dari rasa malu pada diri sendiri tu!!!

Nero...sekali gagal tidak bermakna akan gagal selamanya...sekali kita jatuh...bangun dan teruskan usaha...insyaallah...itu hanya dugaan...ada hikmah di sebalik apa yang Allah berikan pada kita...

Moga kesedihan itu akan segera berlalu....

Post a Comment