« Home | Rumah Ku Syurga Ku » | Family Day » | Hari MInggu » | Diary Baby Ibu 1 » | Gambat kahwin c.hanif n CT » | Ucapan Tahniah & Daftar Class » | mcm dlm kabus leee  » | pict  » | » | Lagu Cinta & Mawi »

Ramadhan Al- Mubarak

Sepanjang minggu lepas aku kerja 7 hr non -stop,hr sabtu ikutkan nama aku tak tersenarai dlm duty hr tu ,tapi boss suruh dtg jugak sebab ade part kerja aku yg kena tgk kan,kalau tak nanti aku jugak yg susah,,so dtg jugak le hari sabtu tu.Ahad lak kena duty aku bertugas di TC .Satu hari lak tu dr pkl 10am - 6pm,kawan yg patut duty sama gan aku sudah kencing aku tak dpt dtg sebab penat,,sabar jelah..tak pasal2 le kena jadi budak marketing aku semalam.Kalau duty kat sales office syok sikit blh aku layan internet ,kat TC tu ape ada tercengok le sorang sampai habis satu magazine aku baca.Bosan gilerr.Tgk jelah mcm2 karenah org kat situ..org bertanya pasal rumah pun tak le ramai ade le 2,3 org je.
Balik tu suruh hubby ambik kak long aku kat rumah then terus ke rumah kawan aku Adeq ,br lepas bersalin dah dekat sebulan tak jenguk2 lg.Pkl 6 lebih sampai kat rumah Adeq,dia takde lak pi keluar,,bkn main minah tu belum ckp pantang sebulan dah merayap.Tapi sape tak kenal minah tu mmg rock.Sampai je rumah Adeq yg ada mak n anak dia.Aku terus terkam baby le.Nureen Batrisyia nama anak Adeq.Alahai baby mama hang dah curi nama anak Cik Cha le..sabar je..kena le aku cari nama lain.Tapi rasanya nama tu kena gan hang le Nureen.Anak Adeq mcm dah 3 bln ,badan kus semangat sihat..keluar pun dulu 3.8kg thru tingkap.Susah gak baby tu nak keluar dulu ade komplikasi baik2 blh normal kena c-section lak.
Adeq sampai je bertalu2 le soalan aku bertanya kat dia ,sakit ke ,susah tak beribu2 soalan.Satu je aku jeles gan Adeq badan dia cepat turun n maintain balik tapi muka still pucat.Aku nanti berjaya ke nak slim mcm tu...uwah uwah uwah.Macam2 k'rg bercerita semalam,sampai aku berfikir n ckp gan Adeq, lain benar skrg topik kita bercerita.Kalau dulu kita dok jumpa nak pi trip ke mana ,gunung mana nak daki n nak pi camping mana, pastu nak bertunang minta kongsi cite lak ,,then kahwin cite pasal hal2 kahwin ,pastu pregnant then now anak lak...cepat betul masa berlalu.Kalau ingat zaman2 'jantan' kr;g dulu yg gamble ke sana kemari ,naik keta buruk ke ipoh,,tawakal je takut keta rosak kat tepi highway gua Tempurung tu..sepanjang perjalanan kita melalak sampai ke Ipoh.Seronok nye zaman tu.Nanti kalau ada masa terluang aku nak cite pasal pengalaman2 camping dulu..mcm2 suka duka.
Lepak rumah Adeq sampai pkl 8 ..then terus balik rumah br terasa penat badan ni.Ada kenduri arwah kat bawah rumah ,apa lagi org dah ajak makan ,aku ,hubby ,kak long n niece n nephew makan le.Lauk pun menarik daging kari, nangka masak lemak n cencaru masak kicap.Daging aku ambik sikit je merasa.Aku pening makan daging since pregnant nie.Lepas makan balik lepak2 jap then hubby pi keja lak.Kepala dah start pening masa tu..ape hal lak ni mesti pasal mkn daging tadi.Bangun nak pi toilet dah pening semacam apalagi keluar semua ape aku mkn tadi terasa lega giler.Then mak panggil mkn sebab aku mmg ade suruh dia masakkan pucuk manis n labu masak lemak,lepas mandi aku pergi le rumah mak sekadar merasa.Actually tekak takde selera tapi dia dah masak mkn jugak le.Lepas along n anak buah balik aku lepak le kat rumah,,tiba2 dtg lak angah n hero dia si hakim.Tak jadi aku nak tido.Budak kecik tu kalau dah dtg mesti aku nak main gan dia.Dah makin lasak dia tak larat nak layan...lepas d'rg balik terus aku balik n tido..........so tired zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Pg nie seperti dijanjikan exec aku bawakan laksam yg aku order kat bini dia.Aku belanja satu office mkn laksam.Yummy sedap kekawan mmg aku teringat je laksam isteri exec aku ni masak.Hari tu mkn kat Pasar JLn TAR takkan sama le gan kakak tu masak.Mmg marvellous.Aku repeat 3 x mkn.Hr ni jugak aku bawa sample kuih ,,jiran suruh tlg jualkan ...paling mendapat perhatian yelah SIMPUL KASIH ( mcm popia kecil tu tapi di pintal n inti nye udang,..) sape nak order mari2.Saje suke2 tahun lepas aku beli tapi tak jual le ..so tahun ni aku cuba market le kat office ni.
Rabu ni i'allah semua umat islam nak berpuasa dah.Bagaimana ibu2 sekalian dah bersedia ..peti ais tu dah penuh ke stock utl bln posa ni.Aku sendiri tak tahu le berjaya ke tidak utk puasa tahun 1st as pregnant woman.Harap2 tuhan kuatkan lah semangat utk puasa .Amin.Jangan le angin badan menyerang lak.Sekarang ni lambat mkn je angin dah penuh satu badan n nak pitam.Tahun ni 1st berpuasa gan suami.Kami dah budget secara sederhana je ..takmo pembaziran.Sekali sekala nak mkn kat luar ape salah nye kan.Begitu juga aku harap pada blogger semua Selamat Berpuasa.Byk kan ibadat dibulan yg mulia n sama2 kita mengumpul pahala.

masa pregnantkan Humaira dulu, saya tak tinggai sehari pun posa..penuuuhh saja..hubby plak kantoi sehari dua, kes demam sampai lembik badan..

dulu, saya memang takleh bau ikan..memang loya dan nyampah betui (apalah salah ikan tu..)

jadinya, masa berbuka, memang beli jer..paling takpun, kalau dah sesak sangat, amik bubur lambuk free kat surau bawah umah nih..

Tapi, la nih pun asik beli jerrr makanan kat luar..tak sempat nak masak..weekend sajalah baru buleh plan menu sendiri..

Okeh..selamat berpuasa dan bertarawih yee...

Post a Comment