« Home | Last Weekend » | 3 Ramadhan » | Ramadhan Al- Mubarak » | Rumah Ku Syurga Ku » | Family Day » | Hari MInggu » | Diary Baby Ibu 1 » | Gambat kahwin c.hanif n CT » | Ucapan Tahniah & Daftar Class » | mcm dlm kabus leee  »

Bali to Beijing

Pagi2 dah dpt berita best.Office manager bawa berita trip company yg sepatut nye ke BALI telah ditukar ke Beijing.Yabedabedoooo.....OM aku suruh aku check gan doctor dulu samaada aku selamat utk pergi .Ikutkan tarikh nak pi tu kandungan aku 5 1/2 i'allah aku larat lg nak berjalan harap2 le.Tapi tgh2 aku seronok2 tu teringat final exam aku kena dlm tarikh2 nak pi tu..Adoiiii potong stim le ..UiTM lak belum keluar kan lg tarikh exam..mmg potong betul le..kalau kena tarikh exam takkan aku nak pi juga ke Beijing tu....membazir je duit aku byr belajar tu.Harap2 takleh tarikh exam tu clash tarik ke Beijing.Nak mintak jugak kebenaran doctor dulu mana tahu dia kate kesihatan aku tak mengizin kan ke.So far takde p'lem.TUnggu nexr check-up camne ape kate doctor.Harap2 kandungan aku ni pun sihat mcm ibu dia.Doa2kan ye kawan2.Seronok gak ke Beijing kan ..skrg tgh musim autumn lak..mmg aku suke musim autumn sebab view dia romantik n sejuk gitu.Dpt pergi gan hubby lg syok ,tapi company support staff je nak buat camne.Dulu masa ckp trip ke Bali sah2 suami tak izin kan sebab tgh kes bombing ,lagi2 aku yg tengah pregnant nie, mesti dia risau nya.Beijing ni aku rasa dia izin kan.Kena buat pasport lak..mano lak nak cekau duit nie.Harap2 dah bonus le raya ni kalau tak pi sana melopong jelah .Aku dengar sape yg br masuk kerja tahun ni tak dpt pi.Just for staff yg contribute last year je..Takde rezeki korang le nampak nye ekk.Ckp le cite pasal Beijing ni buat masa ni kang org kate aku show off lak ekk..nanti kalau ade cite terbaru aku sambung ye.
Hari 1st day hubby start kerja part time... kesian ayang aku tu baru balik kerja shift mlm pi sambung kerja lain lak.Ikutkan aku tak kasi dia kerja part time tu ..tapi dia kate terpaksa sebab nak cari duit lebih lg bila teringat kan aku tgh pregnant n kami nak pindah lepas raya ni.Kecian ayang ekkkk.Harap2 hubby selamat dan dilindungi Allah sepanjang waktu bekerja tu ..AMINnnn.Hubby pernah buat mcm tu dulu masa k'rg nak kahwin ..mmg letih giler aku tgk tapi ape nak buat kerja yg sedia ada tak ckp nak cover duit for kahwin.Hubby ckp biar le mcm ni dari pinjam duit org lagi susah kemudian hari.Alhamdulilah kerja 6 bln je dia dpt kumpul duit utk kahwin n k;rg tak pinjam dari org lain.Sorry le tercite kat sini le bkn minta simpati just berkongsi cerita je.Mana tahu ade yg senasib gan k'rg ke ....Biasa le kan dah berkahwin kena le kerja kuat sikit utk isteri n anak2 kan.Bkn nak memuji suami n suami pun tak suke aku memuji dia depan org nanti org kate kita show off,tapi aku bersyukur suami aku w'pun belajar biasa je tapi ada usaha nak memajukan keluarga dia.Harap2 tuhan berikan dia kesihatan yg bagus .Aku rasa semua isteri sentiasa mendoakan suami2 mereka kan.Next cite lak yekk...
Sabtu lepas is turn rumah mak aku lak berbuka pose.Penuh rumah mak dik adik2 dia n sepupu2 aku.Mak hari tu masak soto, mee hoon soup,kuih lodeh ,kuah kacang n utk makan gan nasi lak masak ikan tengiri asam pedas.Aku lak masak spagetti .Aku takleh masak byk spagetti sebagai penambah foods yg sedia ada.Ingatkan tak laku spagetti aku ,rupa2 nye habis sampai ramai tak merasa....Takde rezeki le korang nanti raya aku masak lagi ekk.Seronok mkn ramai2 kan...dengan melayan sepupu n anak2 buah aku tu tgh lasak....Sabtu ni turn rumah Pak Ngah lak..ape lak agaknya menunyaa?????? Tunggu ekk minggu depan aku cite le ape menunya yee.Ok le sampai di sini jelah ye ..pg2 dah dah blog hopped blog org lain ..br nak start kerja ..biasa le kan hari Senin ni semua monday blues le kan.Ok le buat kerja dulu la yee..See ya

Wah..best tu Nero...pergi Beijing plak tu..Cerita pasal soto ni teringat soto mak saya buat...sedapnya..Hubby saya pun dulu berura-ura gak nak buat keje part time..nak tau untuk apa? nak tukar motor..tapi bila penat ngan keje kat opis yg tak sudah2..tak de lak terkeluar lagi pasal keje part time ni...

alhamdulillah, sebab suami memahami..itu dah memang tanggungjawab dia..at your point, you will feel so simpati, because he has to work hard to support his family..that is a correct way actually...

masa saya susah ngandung dulu, suami tak plak pegi kerja lebih masa..in fact saya kena tangguh study sebab tak mampu nak tanggung semua..dah puas nasihat, tapi buat derrkk ajer..sebab tu, lepas bersalin, mak suh saya kuatkan semangat sambung study, because I know that I can't rely on him..I have to rely on my own self to feed and support my baby..

anyway, selamat berenjoy kat Beijing nanti..

nero,
5 bulan 1/2 tu kuat lagi, IV yg 34-35 week bleh travel lagi..
bila peksa nya..biasanya UITM ni dia ada takwim..cuba check ngn Lecturer
best oo travel sambil pregnant sbb nt bleh ckp ngan baby.
IV ada story..nt cite dlm blog..sorilah terblog kat sini

Mamarisyia
Soto mmg mak suke buat senang katenya nak buat.Pasal Beijing tu actually tak keluar memo lg harap2 jadi le..kalau tukar balik ke Bali mmg takleh pegi le, suami tak kasi sebab bombing.Penat kerja part time tu kalau diikutkan,saya tak memaksa kalau rasa badan dah tak larat berhenti je rezeki ada di mana2 kan.

Oren
Tu le saya bersyukur dpt suami memahami.So far alhamdulilah utk byr duit class takde masalah ..mmg guna duit sendiri dulu ,n dari awal suami dah ckp if dia blh tlg dia akan tlg,tapi saya taknak menyusahkan dia sebab dia ade dah tanggungjawab lain kan,lagi pun lepas tu saya claim gan EPF duit fees tu.So kena le belajar betul2 kan kalau tak membazir je duit tu digunakan.

IbuVouge
Tu le IV kalau boleh elok berjalan ni kan,utk exercise senang sikit nak bersalin kan,suami no hal nak bg jalan ni,since kawan dulu pun camtu pegi le dia tak kisah.Cepat2 le keluarkan kat blog ekk cite ape tu tak sabar nak baca

kalau jadi pergi beijing autumn nie yang paling cantik daun2 kuning. Lambat sikit kena musim winter, sejuk sana.
Agree dgn hubby nero...Bali is a no-no place!

nero..
selamat hari raya, maaf zahir batin.
have a pleasant raya and safe journey..

Post a Comment