« Home | Aku Kembali....... » | Macam2 Cerita » | Aku kena tag...daaaaaa » | Keluarga bahagia.... » | Malas....... » | Macam2 » | Busy » | Increment » | Kalau bkn Jodoh..... » | Rindunyaaa »

Rutin Baru

Sejak jadi ibu ni , rutin aku dah bertukar 100%..almaklum le dah ade company baru dlm rumah tu..Tiap2 hari seawal 5 am or 5.30 am aku akan bangun, 1st akan aku buat yelah masak air utk panaskan susu Thaqif, if line clear (kalau Thaqif tak bgn le) , aku perah susu actually jarang2 aku berjaya dpt buat ,,Thaqif mesti terjaga nak menyusu, then aku mandi n solat..Dah selesai semua tu aku siap kan susu Thaqif,baju n brg2 lain aku dah hantar awal ke rumah kakak.So evey morning just bawa Thaqif and his EBM je.Dah siap2 semua nanti dlm pkl 6.45ambertolak le keluar.Mak aku angkat tlg bawa kan Thaqif ke kereta..almaklum hubby kerja mlm so mak le tlg aku...nanti dah pindah camne la ekk..
Tiap2 pagi aku berdua gan Thaqif drive dari JLn Klang Lama ke Mutiara Damansara...1st day pi kerja berdua aku suspen gak takut Thaqif meragam tengah jln lg2 kat LDP highway tu..tapi so far alhamdulilah if bg dia susu dia akan 'layan' sampai rumah kakak kat Kota Damansara...
Actually dari office ke rumah kakak hanya 10 minute ,but from Pelangi apartment tu je dah start jam bawa ke tropicana ..bengang betul pergi n balik lak tu jam..tu psl kena keluar awal,..if not bad jam pkl 7.30 gitu aku dah sampai kat rumah kakak.
If sempat aku bf Thaqif dulu if not dia ambik EBM...For korang nye info rumah kakak tu tkt 3 ,so hari aku kena daki (agak2 blh kurus tak? )Sejak ade anak aku akan jadi org pertama or kedua sampai office..cepat tu kul 8 am dah sampai.Kalau tak jam lg cepat kot.Sampai exec aku perli2 'sayang' ...pelik arr Aishah skrg cepat sampai..aku pun jeling2 'sayang' je le.Alhamdulilah le cepat sampai pi kerja..kalau tak selama ni ngam2 je sampai..BEst gak sampai awal boleh rilek2 and b'fast gan tenang.
Every lunch hour aku balik utk bf Thaqif....tak penat ke? MMg penat kekawan tapi what to do buat masa ni stock EBM aku dlm tahap kritikal..under control sebab stock sikit..salah aku le pi guna masa jalan2...padan muka aku....so aku lunch rumah kakak aku je le...alhamdulilah boss pun faham gak yg aku ni BF..sebab kalau balik lunch tu ade le lewat 5-10 minute gitu...takpe arr aku masuk awal kan kerja....
Lepas kerja pkl 5 ..aku ni bkn jenis balik tepat...still tunggu le sampai 5.15 je baru balik w'pun ade anak....sampai rumah kakak aku mandi then pump susu dulu sebelum BF Thaqif...bab nak balik ni aku agak letih sikit sebab nak drive balik tu...rasa jauh sangat..mmg jauh pun..lg2 kalau hujan lebat..mata aku ni kureng nampak kalau hujan..so berkampung le aku kat rumah kakak aku tu...tiap2 hari aku n Thaqif sampai rumah dlm pkl 8 gitu..sebab skrg kerap hujan..sampai bila nak tahan tak tahu le..
Aku tak sabar nak pindah sebenarnya sebab fikir jarak jauh pegi kerja tu n with Thaqif lg...n termasuk cost minyak yang berlipat ganda..rm20 utk 2 hari je kekawan...botak makcik dibuatnya.Bkn taknak pindah tapi korang faham2 je le cost nya nak pindah rumah baru ni buat k;rg terpaksa hold dulu kena buat satu persatu le..harap b4 raya k;rg akan pindah..lg pun kesian gan suami tiap2 hari tunggu k;rg balik kat rumah...
Jadi ibu mmg letih kan but bila tgk muka anak hilang penat kita kan...what to do anak tu amanah tuhan pada kita kan..kadang2 mcm aku n hubby mcm tak percaya gak dah ade anak ni....
Ok le saje nak cite nak kekawan my new routine now ok...

susah jugak ye bila duk jauh2 gitu..apapun, ngko bawak berbincang la ngan hubby...

err..aku mgkn kena induce sbb depa kata aku ada diebetes, padahal bila buat bsp, sokmo bawah dari 7..

NERO!!HEHEHEH...DAH KEMBALI RANCAK YE...NERO STAY KAT JLN KLANG LAMA KER?

nero tak pe baby tu pun kecik lg nanti dah besar skit mkin senang skit kot tugas ko tu. Aku nanti esok pun tak tau le cam ne nak adjust masa tu, ye lah dah biasa berdua bila ber3 ni mkin lain skit rasanya kan. ko BF baby sepenuhnya ke..?

Oren..

KO ada diabetes ke...sama le kita yeee ..doctor kalau kita pregnant lebih 5 kira dah bahaya n kena pantau..ko kena check bsp selalu tak..mcm aku sampai kena sewa alat check darah tu kat Pusat Diabetes..

MR

YEeee aku akan kembali rancak..kuang kuang kaung..a'ahh aku dok kat jln klang lama - tmn sri sentosa ko tahu tak...?

Lempoyak..

Dah besar lg susah tu tak reti duk diam kat carseat lg pening aku dibuatnya...

Lempoyak..

A'ahh aku bf sepenuhnya..why ade plan nak full bf..boleh aku turun ilmu yg tak seberapa nie

Nero.. dulu kalau kak sya BF anak sebelah tangan lagi pumpo yg satu lagik.. cepat dpt banyak.. berbotol2 sebab stimulasi dr anak tuh

Kak Sya....

Samale kak tu yang saya buat bila kat rumah..mmg sambil bb bf kita pump byk susu yg dpt...

bagusnyaa..mithalinyaa ibu susukan anak sepenuhnya. hehe.. sihat la thaqif nanti, membesar bagai johan! :-D

Uda....

I'allah Uda selagi Thaqif ade rezeki minum susu ibu dia and selagi ibu dia terdaya memerah susu....i'allah thaqif akan membesar bagai johon.

Tahniah sebab exclusively bf baby. Angah pun bf baby sampai dia 18 bulan, baru campur ngan Pediasure. semoga berjaya sampai 2 tahun ya...

Angah....

I'allah Angah..kalau blh sampai 2 thn..harap tercapai le

Post a Comment