« Home | Busy » | Increment » | Kalau bkn Jodoh..... » | Rindunyaaa » | Tolong!!!!!! tak blh bernafas ni!!!!!! » | Bestnya Cuti » | Adoiii sakit lee » | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? »

Macam2



Jumaat



Jumaat lepas aku dpt mc sebab batuk2 hingga sakit dada..Aku risau lak asthma aku dtg balik ..dah lama tak kena since awal2 pregnancy lg..Harap2 jgn le kena..Ikutkan jumpa doctor jumaat lepas aku nak minta time chit, then doctor tu blh offer aku mc lak..sebab klinik panel so mmg aku sure susah nak dpt mc..nie doctor lak offer apa lagi org dah offer jgn ditolak.Maybe dia kesian gan aku ni ha yg tgh sarat dah tu bawa keta sendiri lak.Balik le kerumah aku hr tu ....lepas mkn ubat ingat blh le tido ..tapi mata ni taknak lak lelap so apalagi aku dok melayan anak buah aku le....
Sabtu & Ahad



Sabtu aku kena kerja tukar duty gan adik kat office..ok gak sebab hari tu ialah cuti thaipusam kat selangor..kalau koje dibayar triple..dari aku dok rumah baik pi kerja..org pun takde dtg sangat..dpt le aku siapkan assignment..kuang kuang kuang..Mlm sabtu kawan sekolah aku dtg ke rumah...mula2 katenya nak menumpang pc aku nak buat assignment tapi mlm nye keluar lak merayapp.biasa le org bujang kan..gitu le mcm aku tak pernah buat ..lantak depa le..mlm tu aku tunggu tak balik2 la..sia2 je mak korang kena tipu gan korang...mlm tu aku takleh tido ..tak tahu kenapa,dah pkl 2 pg baru le lelapakan mata then asyik le terjaga...ahad pagi aku ada class..dari 8.30 hingga 10.30 je..kepala pagi tu pening2 sebab tak ckp tido..tapi terpaksa gak gagah kan diri ke class..mcm biasa le hubby hantar .then dia tunggu sampai habis class..yelah 2 jam je no point balik rumah...ikut kan balik class aku kena attend wedding kawan sekolah tapi kepala lak tiba2 pening semacam n terus aku batalkan niat nak pegi.Terus balik class tu aku join hubby aku tido,dia mmg le kena tido sebab balik dari kerja mlm.


Isnin n Selasa



Kenapa lak kejap sangat dah isnin...now days aku dah makin malas nak pi kerja..mungkin sebab dah sarat kot..Lg satu tang bawa keta ..tu pun aku dah tak larat gak..tapi ape nak buat sape lak nak hantar aku pi kerja kalau tak sendiri..Hubby kate sabar je lah...so kena le sabar..nak ambik cuti awal rugi lak rasanya nanti ape2 hal takde cuti lak.
Rabu



Hari ni aku nak cuba clearkan kerja2 yg ada supaya nanti tak menyusahkan aku balik kerja nanti..Staff yang nak ganti aku pun tak masuk2 lg..Dengar nak ambik staff permanent..nampak tak dpt le aku claim ot lepas ni...sedihnya...should be dah ade penganti sebab boleh le aku ajar kan dia...

Campur2



Now aku dah 35 weeks lg 4 weeks nak bersalin mengikut kiraan doctor le...Aku ni teringin n bg breastfeed pada anak nanti..BYk jugak tunjuk ajar n nasihat2 dari kawan yg ade pengalaman..cth nye dari IV , Nanie , Ct,yg byk bg tips..byk gak aku baca dari internet..bkn senang nampak nye nak BF nie.Byk dugaan n cabaran perlu ditempuh...mampu kah aku nanti nak mengharungi nye..i'allah..sesape kekawan kat sini yg ade pengalaman n nasihat yg boleh dikongsi bersama jgn malu n segan2 nak ajar aku ekkk..aku budak baru belajar..
Ok le hingga berjumpa lg..mata gantuk ni dpt tido best tu..hari ni lunch mkn free ade contractor belanja ...yahoooo se yaa

Nero...

Kalau ikutkan... minggu 38 tu dah start buleh branak la... waktu tu anak dah lengkap semuanya dan tak ada apa masalah... akak bersalin 38 minggu 3 hari... tanda tanda awalnya, kaki bengkak... lepas tu... bila sakit ada orang air tuban pecah, akak plak tak ada air tu, just darah... tu pun skit jer, sib baik perasan masa ke bilik air tu.

Pasal menyusu tu, akak tak reti la... akak pun ingat nak bfeed gak baby kali ni. Tengoklah nanti...

Nero.. skrg ni banyak bahan bacaan dan di tenet mengenai BF, kak sya dulu beli buka kan main mahal lagi tajuk Practical Parenting... bagus betul buku tuh. Kak sya managed to BF anak-anak hingga lebih 6 bulan (Alhamdullilah) dgn menyimpan susu dlm fridge. Learn to do it.. lagi pun banyak maternity centre ada khidmat penyewaan Breast Pump.

Bila nak mengandung tah...Nak lah jugak try BF ni...:p

Selalunya kalau kita tak bekerja memang mudah untuk breastfeed baby..sebab sekarang kat shopping complex pun dah ade bilik untuk menyusukan anak...tak perlu buka tengah2 orang ramai. Tapi kalau bekerja kenelah usaha sikit...kene tau cara-cara untuk simpan susu...& tau segala-gala tentang penyusuan ibu....cuma kalau kita bekerja selalunya kita cuma dpt BF sampai 6-7 bulan aje sebab masa tu susu mungkin dah berkurangan & keperluan anak meningkat...

betul kata K.Lady tu...akak nyer anak, yg no. 2 akak boleh BF sampai 2 tahun sebab akak menganggur masa tu, tapi anak2 yg lain, paling lama pun sampai 7 bulan je....

ada asthma jugak ke? kena hati-hati sikit tu, sebab masa bersalin nanti nak kena ada napas yg banyak hehehehehe....

tak leh tido tu perkara biasa dah utk mak2 yg nak bersalin....persediaan la tu kiranya utk berjaga malam bila baby dah keluar nanti hehehhe

Izawani...

Tu le kan today dah 35 weeks ..so kena le menunggu bila bb ni nak keluar...boleh le kak lepas ni kita sama bf bb kita ekk..

Kak Sya...

Memang kak selain bertanya orang cam IV tu, saya byk baca from book n get info from internet..byk rupa nya yg saya tak tahu..harap blh le membantu saya nanti..

MR..

Jom MR join me bila dah pregnant ekk..byk kebaikan nye

Kak lady

Memang bkn senang as working mom nak BF nie..like IV said kena kuat semangat n sabar..tgk le camne kesabaran saya nanti ..doakan utk saya ye..berkobar-kobar nie

Alex Lacey..

Tu le kak saya cuba mana termampu ye kak..Mmg saya ade asthma takut gak nanti kena masa bersalin harap2 takle ..Agaknya tak blh tido bg kita praktik supaya nanti ada anak senang kan..

nero
ttg bfed tu, all comes from you.buktikan kite ibu yg bekerjaya tapi anak x diabaikan..
IV exclusively bf LA for 15mth, dah rasa regret sbb tak sempat finish untuk 2 yrs.so untuk LC IV will exclusively bf till 2 yrs.

i'm here anything regard bf just shout me, angah pun ok.
nero cuba try blog akak ni
dia engineer then 5 anak dia BF.

http://ninuknoviati.blogspot.com
blog angah tu byk web unt support bf
ingat word ni
'THERE ARE NO OTHER WAY THAN MOMMY MILK'
hug untuk nero

semoga selamat melahirkan dan semoga semuanya baik2 belaka..aminnnnnn

Semoga selamat melahirkan.. jaga diri dan baby bebaik..

Nero..kak lady doakan untuk Nero semoga sentiasa selamat..

Take care...of yourself & baby...

Thanks pada semua yg mendoakan saya..harap2 e'thing ok..

I exclusively breastfeed my son until he's 18 months old.. u can do it for sure :)

Angah...

I'allah ,,saya pun nak jadi mcm angah n IV even busy but still can full bf baby...amazing

Post a Comment