« Home | Macam2 » | Busy » | Increment » | Kalau bkn Jodoh..... » | Rindunyaaa » | Tolong!!!!!! tak blh bernafas ni!!!!!! » | Bestnya Cuti » | Adoiii sakit lee » | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia »

Malas.......




Story 1...

Minggu ni mmg le rasa malas sesangat tak tahu kenapa le..malas tahap gaban nye tuhan je tahu..buat kerja malas ,nak makan malas segala2nya....2 hari lepas berchatting gan IV mula2 psl Bf pastu melalut terus ke cite camping..baru le tahu si IV ni pun dolu2 giler climbing mountain..tapi dengar dr cite dia dia lagi otai le sebab dia dah daki kesemua 7 gunung kat banjaran titiwangsa tu sedangkan aku hanya berjaya daki 2 gunung je...bravo....dah cite mcm tu k'rg tiba2 rindu giler gan saat2 dulu tu....mmg rindu tgk lak balik pict2 lama dulu ...uwaaaa gian dibuatnya...last dulu pi waterfall Maran hilangkan gian sebelum kahwin pegi gan hubby n other friend..dpat rendam dlm waterfall tak ingat nak naik....mcm dugong...kwang kwang....then past cite2 tu Uda lak cite dia br balik Taman Negara...lagi le syahdu dengar..bkn main lg uda
sekeluarga naik bot bersama2 anak2 daranya...maintain je sikecik itew..langsung tak takut bagus tu...LIke IV said kalau blh nak anak nye nanti ikut jerjak dia gitu gak aku..sebab bg aku nikmat n take climb mountain as hobby is not wasting bg aku n IV le orang lain tak tahu le....

* Ini antara2 pict yg ade dlm pc......
Story 2...
Mlm kelmarin adik A dtg ke rumah dah byk x janji nak dtg tapi bz je katanya..adik A ni dulu pun seangkatan dengan aku sama2 daki gunung tapi dia sekejap je sebab parent tak bg dia pegi....orang nye lemah lembut ..mek kelantan..dia baru je balik mengerjakan haji ..umur br 27 thn tapi dah bergelar hajah...dah rezeki dia kan .alhamdulilah...oleh kerana dia ke mekah so aku suruh le carikan kuntum siti fatimah yg terkenal sebagai air selusoh utk bersalin..byk gak dia belikan..aku dpt sourvenier tudung n air zam2 gak..Hubby ckp muka adik A berseri2 n cantik pakai tudung..ialah balik haji mesti muka berseri..sampai pkl 11 lebih gak adik tu lepak rumah aku bercite psl pengalaman mengerjakan haji..kat sana dia kate betul2 menguji kesabaran sebab dia cepat naik marah tapi alhamdulilah dia berjaya control..mungkin tu satu dugaan..that why tak semua org berani ke sana...pasti kena duga..agak2 bila le aku ade rezeki ke sana kan...
Story 3...
2 ekor anak kucing kesayangan hubby telah selamat beranak.....Pok melahirkan 4 ekor anak manakala si Ogi 3 ekor tapi sekor mati...Ogi ni selang 3 hari je beranaknya..aku dah pening tgk nye means skrg aku dah ade 8 ekor kucing kat rumah..dah ckp gan hubby cari camne gan kucing2 tu sebelum aku bersalin..ialah ade baby takkan nak biarkan kucing2 tu dlm rumah..kena jauhkan..anak2 kucing tu mmg comel2..ade sesapa yang nak ke..tapi aku hanya blh kasi lepas dia habis menyusu ibu dia le ...kasi awal2 kesian kitten tu kan....
Mcm2....
Esok aku n hubby akan ke kelas ibu bersalin tak sabar rasa nak tunggu.....aku harap2 hubby akan dpt belajar mcm2 psl tu..lagi2 nak bg dia faham breastfeeding tu....lepas baca blog Ummi n bertanya gan kawan2 psl expenses d'rg sebulan (yg baru anak sorang le) susu + pampers+babysitter + mcm2 le keperluan baby je dah dekat rm500++++...waduh pening dengarnya...so harap2 aku dpt full bf nak dpt save cost i'allah...angah n IV doakan utk aku supaya blh full bf mcm korang ekk..amin...Kat off ni masing2 sibuk psl ceremony penyerahan balai polis ke pada pihak polis by next week..masing kelam kabut tgk...aku ni nanti sebagai penyibuk je kat majlis tu n tukang makan...kui kui kui....so ok le kekawan sampai ketemu lg next week ekk see ya..

hehehe...teringat masa syasya baby dulu susu RM40 x 6tin sebulan,diapers RM 70 sebulan, babysitter RM 250 sebulan tak masuk overtime lagi...tapi sekarang dah kurang sket dah....tak pe Nero...ada rezeki anak tu nanti!!

MR....

Tu le telan air liur dengar belanja belum lg nanti face it... kan

adoiii...gian ler pulok nak naik gunung..masuk hutan lagi!

wa..IV lagi gempak ek. cayalah hehe.

weh..dah dekat benor nak besalin nih. ekeke..aku plak yg ketaq lutut!

nero...kak lady minat sgt kat kucing2...sayang...tapi tu lah...hubby tu yang tak suka...mau bergaduh nanti kalau pelihara kucing...hehehe

semoga dipermudahkan Allah ya Nero. BF all the way, kena yakin dan tabah dan paling penting SABAR.. susu ibulah hadiah paling bernilai yang kita boleh bagi anak.. cheers to all BF mum and mum to be...

insyaAllah...rezeki anak tu mesti ada....tang BF tu sama2lah kita doa ek? :)

hugs utuk nero..
selamat BF ,like angah said SABAR then it the priceless give to our children.
meremang bulu roma daku baca blog nero kali ni..
ish ni yg rindu gunung tu..
nero nt kite bw anak anak naik gunung nak?????
mmg hobi climbing tak rugi..sbb dr situ kite blaja memacam kan???

Uda....

Org mmg suke giler je tahu camne gia nye climd gunung ni..tak terkata le...

Kak Lady...

Kami suami isteri mmg suke kucing ..lg2 hubby kalau berckp gan kucing mcm ckp gan manusia..then kucing2 tu mmg rapat gan dia...

Angah & Alex lacey...

I'allah berkat doa kwn harap2 saya berjaya jadi ibu yg bf babynya..

IV..

Thanks...mmg tu le dah plan kalau anak minat le...no halnya...

Post a Comment