« Home | Kalau bkn Jodoh..... » | Rindunyaaa » | Tolong!!!!!! tak blh bernafas ni!!!!!! » | Bestnya Cuti » | Adoiii sakit lee » | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? » | MC & BONUS » | Argghhhh Darah »

Increment

Minggu ni rasanya mood kerja kureng sangat..Hari isnin dpt khabar berita sepupu putus tunang ..blh baca dlm posting sebelum ni...so sedih pun ada gk memikirkan psl tu...then hari2 berikut nye malas tul nak kerja cina nak raya tapi kita lak yg malas..Minggu ni gak office byk dpt limau seperti tiap2 thn.Angpau je le takde sebab sini company melayu..kalau tpt kerja lama dulu beratus2 dpt angpau..seronok tu....wish je gong xi fatt chai dpt le angpau...sakan...minggu ni yg syok sebab gaji masuk termasuk sekali increment but sampai skrg aku tak tahu bpe gaji aku naik sebab surat belum sampai dari HQ....dari aku congak2 rasa2 naik sama naik mcm tahun lepas ..alhamdulilah le naik le jugak drpada tak naik langsung...semua kat office ni ternanti2 surat dari HQ n nak tahu jumlah sebenarnya increment..Alhamdulilah le...sikit ke byk janji naik..Aku pun bkn le pekerja yg tip top cam org lain..byk perlu diperbaiki tahun ni that one of my azam for this year..harap2 ade perubahan akan aku bawa le ye..nak jadi mak org dah kena berubah le...sebab ade satu tabiat yg susah sangat aku nak ubah..takmo le cite kat sini malu....kuang kuang kuang..no body perfect kan......
Kemana korang cuti CNY nie?Aku tak kemana2 stay kat rumah je ..sepupu ade ajak ke Zoo Negara tapi aku lum confirm lg ..rasa2 penat le nak berjalan ke sana ..letih nak bawa perut ni haa...tgk le camne..lg satu projek sepupu gak ajak tgk wayang cite Buli Balik..tgk cam seronok je cite tu..takkan cuti duk rumah je bosan le...hubby kerja lg pun kan...hanya cuti kerja despatch je.. Sebenor2 nye aku plan cuti ni nak buat assignment...tu le plan aku..aku dah kumpul all the material yg aku nak masukkan dlm assignment tu..aku target nak dpt A for this sem....berangan dulu ekk...aku ambik satu paper je this sem sebab nak bersalin dah..tu pun aku kena dtg exam masa masih dlm pantang...malas nak cuti le nanti lambat habis...camne nak ambik degree camni..berangan tinggi aku ni kan diploma pun tak lepas lg...korang doakan ye aku habis belajar ni so far semangat masih kuat lg for study.....i'allah....
So sampai disini saje le ...pada semua selamat bercuti sakan mesti ramai yg sambung cuti kan lg2 yg kerja kl..aku kerja selangor so khamis dah start kerja..malas le ambik cuti..baik simpan nanti dah ade anak simpan cuti lg bagus.....ok selamat bercuti sakan n take care yee...GONG XI FATT CHAI....anpau lai laa

kat opis aku plak, tahun nih kurang betul dapat limau..so far, ada dalam 5 bijik jek kut..dulu, buleh dapat sebijik sehari 2 weeks before CNY..dah takde ong gamaknya..

Cuti nih aku balik Pennag..yeaayy..so, take care la..err..habiskan assignment tu, pas tu buleh la beronggeng nak pi tengok movie ka, jalan2 ka..selalunya, itu le reward yang aku buat utk diri aku..must finish assignment or revision, then baru bleh beronggeng...

bagus jugak ko punya idea tu Nero...aku baru dok berpikir2 kalau tak jadi pi camping mana aku nak bawa anak aku ni...Zoo negara bagus jugak dah setahun aku tak melawat hamba2 Allah kat sana!

Oren...
Bagus gak idea ko Oren baik buat assignment dulu then br beronggengkan..aku ni suke kerja last minute..aku try le ...

MR
Bestnya pi camping ..aku dulu ni hantu camping n trekking tau..pantang ade org ajak jom aje but dah kahwin aku dah lama cuti..but still ade yg mengajak aku..nanti ade masa aku cite le pasal aktiviti2 masa muda2 dulu...

Nero.. selamat Menyambut Maal Hijrah .. semoga tahun ini kita dirahmati Allah hendaknya

wah masih menyimpan hasrat berjalan2 di zoo negara ekeke. dah sarat2 tuh. eh tapi uda dulu pun masa tgh sarat 8 bulan, boleh lagi ronda zoo melaka sampai habis. jalan kaki woo..ahaks. saspekk jgn tak saspekk.. bagus byk jalan. nanti senang bersalin

Kak Sya...
Selamat menyambut maal hijrah...ape hijrah tahun ni?

Uda..
Tu le kan byk berjalan baguskan.

Alhamdulillah dpt juga increment...Akak 'increment' body ada la bila bertambah tahun..he he hee..janji senang hati...he eh e

Kak Inai...

Alhamdulilah kak ....rezeki baby saya kot.....

Post a Comment