« Home | Tolong!!!!!! tak blh bernafas ni!!!!!! » | Bestnya Cuti » | Adoiii sakit lee » | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? » | MC & BONUS » | Argghhhh Darah » | Re-Celebrate » | Bali's »

Rindunyaaa

Rasa2nya dah 2 weeks aku tak mengupdate blog nie.Byk le sebab2nya .Rasanya dari tahun baru hari tu.Nak update cite pasal tahun baru dah basi rasanya.So simpan je lah cite tu.Selama 2 minggu nie bkn menghilang diri tapi disebabkan perkara2 yg tak blh dielakkan.Pada 6hb aku telah ambik cuti saje2 n lagipun nak pi check-up mcm biasa.Mungkin sebelum ni aku takde kot yg aku ni suspect ade diabates ( masa pregnant) je le sebab takde keturunan diabates pun.Ni mungkin sebab berat badan yg terlebih2 nie ha.Aku dinasihatkan oleh doctor utk meyewa alat sugar blood test dari pakar dietbetik utk buat test gula sendiri n it's cost rm200..aku rasa mahal le pulak lg pun bersifat sementara so taknak membazir..so jln pintas aku minta tlg kak ipar yg kerja kat farmasi utk meminjam alat sugar blood test tu.FOC le citenya.So sehari sebelum pi check-up aku buat le test tu 4x utk sehari,tetapi aku kalut dibuatnya bacaan nye takde rendah semua nye 10 above.Biar betul takkan camni kot aku jaga mkn n minum .Aku dah cuak le gini..mesin tu giler ke .Takkan nak tipu doctor kot pasal reading tu nanti ape2 hal anak aku camne ...So esok nye aku pi check-up show to doctor result aku dpt.Doctor camni tinggi n kena ambik insulin, then check pakai hospital nye gula dlm darah aku normal lak br 4++.Then doctor camni awak kena admit hospital...sebab bacaan tak sama takut2 nanti effect baby.

Dari aku ingat sehari kena tahan berlanjutan sampai 5 hari.Duk hospital masuk hari 3 aku dah resah semacam.Nak mkn kat hospital paling aku lemah.Ape tak nye kena ambik diet diabetik kat hospital e'thing tawar selain susu n buah je.Sape yg dah pernah kena duk hospital tahu le.Ingat hari ke 4 blh balik tapi tiba2 naik lak reading gula aku then kena tahan lg sedangkan esok ialah raya haji..So hari ke 4 tu aku kurang kan ambik nasi n reading jadi maintain.Esok2 nya pagi raya doctor ckp awak blh balik n tak perlu ambik insulin but kena jaga diet betul2.Sebab byk effect nye pada baby kena kencing manis ni.Akhirnya aku dpt balik t'hari raya haji n diberi mc sampai ke 13hb.Syok gak dpt mc boleh rilek2 kat rumah.Aku rindu gan rumah n kucing2 aku tu.Tak lupe jugak makanan2 kat luar tu.Tapi still under control le.Aku dah tobat taknak duk hospital lg selain masa bersalin je.Tobatttttttttttt....

So sampai hari ni still jaga diet semua taknaik lg reading gula aku.Terima kasih le pada sesape yg sudi masuk ke blog aku tapi sorry le tak berupdate.Masuk2 je kerja terus aku bloghop blog kekawan n tinggal jerjak sikit2.RIndu tu.So sampai sini je le nampaknya ekk

* Jems awat hang nye blog kosong je p'lem ke

Nero.. Alhamdullilah dah kembali ke rumah.. patut ler rumah ni sunyi amat tak berupdate.. jaga kesihatan dan jgn mkn nasi bbyk, do take care

InsyaAllah tak apa2 kot..cuma jaga pemakanan skit..Harap semuanya selamat...Bila due?

Laaaaa...masuk wad rupanya...

Jaga diri baik2..sebab tu la syurga terletak dibawah kaki ibu..bukan senang nak jadi mak orang..dan ianya akan lebih menginsafkan bila kita pikir camana mak2 kita dulu...

dah decide dah kan pasal medication tu? any latest news?

Kak Sya..

Alhamdulilah dah ok skrg kak..Thanks.Mmg dah kurang mkn nasi pun skrg..

MR..
I'allah kita due on 21/3

Oren..
Mmg insaf skrg ni kalau ingat camne mak jaga besarkan kita dulu..

Kak Wan
Medication yg mana kak...skrg ni dah ok but still jaga mkn..

Post a Comment