« Home | Happy 55th Birthday Mak...... » | I'm back » | Cerita-ceriti » | Istidraj » | Aidilfitri 2007 » | Sampai bila???? » | Cite campur2 » | Fail or Failure.... » | Gian » | Thaqif @Sg Congkak »

Bulan August.....

Salam semua...

Bulan yang paling aku suke setiap tahun is bulan August...kenapa ekkk...semesti nye sebab aku lahir bln August..tu tiap2 thn tak sabar aku nak tunggu bulan August..tiap kali sampai bln August umur aku akan bertambah jugak ler....waaaaa..makcik dah tua ler..tahun ini aku akan mengucapkan selamat tinggal kepada umur era 20annnnnn...uhukuhukuhuk..sedih giler ler tanpa disedari umur aku dah 30thn nie...yang aku tahu semasa umur aku 20an byk kenangan pahit and manis aku telah rasa ..masa bujang aku puas hati dengan aktiviti yang aku suke buat ..apelagi kalau bkn pi daki gunung...i really missed that part....wish to have apportunity to do again...masa umur aku 20an jugak aku dah berjaya kumpul harta beli rumah n kereta..wpun serba kecik tapi aku bangga aku berjaya memiliki nyer..bkn riak yer...then umur 20an jugak aku jumpa my husband, berkawan , kahwin then dpt thaqif, my son...alhamdulilah tahun2 yang penuh kenangan yg manis dah ade jugak pahit...tetapi semua yang terjadi sebelum ini banyak memantang kan aku utk menghadapi cabaran di masa hadapan...

Aku bangga lahir bulan August sebabnya sama gan bulan kemerdekaan Malaysia, eventhought aku tak lahir pada 31 August tapi kira aku anak merdeka jugak ler kan...last yr masa merdeka 50yrs aku dapat pegi Dataran Merdeka tgk perarakan bersama Thaqif,hubby , Mak and adik2 yang lain....seronok bila tgk Thaqif sama2 melaungkan ..Meka...meka..meka ..translation in proper word is Merdeka..merdeka..)..Tahun dah tanya hubby nak pi ke lagi ...dia kate takmo ler..tgk kat tv...takde chance ler thaqif nak pi...nanti mlm merdeka kita tgk bunga api kat balcony jer la Thaqif.

Bulan August nie merupakan bulan Penyusuan Susu Ibu..aku sebagai ibu yang menyusukan anak sendiri of course bulan August aku nanti2 kan sesangat....aku proud to be a mum that breastfeeding my child. Aku dapat menyusukan breastfeeding Thaqif exlusif selama setahun wpun sebenarnya aku merasa SESANGAT bersalah tak dpt terus menyusukan dia exlusif selama 2thn. Tetapi alhamdulilah aku bangga dengan diri sendiri aku dpt menyusu badan Thaqif for 2 yrs even skrg Thaqif dah 2 thn 5 bln his still breastfeed n love to bf his mom milk. Ramai bertanya kenapa still lg bf thaqif sedangkan dlm sunnah Nabi menyusukan sampai 2 thn jer, aku menjawab alhamdulilah dpt menyusukan till 2thn ikut sunnah and akan terus menyusukan dia sampai Thaqif sendiri nak berhenti even aku pregnant selagi tak menganggu kesihatan aku , i'allah aku kan teruskan...moga diberi kekuatan and kesihatan di masa depan..doakan aku...Sempena bulan penyusuan susu ibu pelbagai aktivit yang dijalankan oleh forum yang aku join..i'allah akan aku cuba luangkan program untuk menambahkan ilmu penyusuan susuibu...

Tahun nie pun Olimpik 2008 kat beijing pun buat bln lapan...Today 8.8.08..akan dilancarkan pembukaan OLimpik 2008 dari stadium BirdNest drg tu..cina almaklum mmg suke benor gan no. 8 ni byk ong bagi drg.....today pun aku rasa jugak le sibuk nak menikah memandangkan tarikh ckp cantik ...

Aku rasa ckp ler aku bercerita psl bln August yang aku ckp sweet dlm hidup aku..how about u'll ade tak cite menarik psl August..boleh dikongsi bersama disini...till then ...salam.

Labels:

bulan Ogos nih spesel gak sebab birthday suami dan si bongsu...

Salam kenalan. Jumpe kat website mamafiza.

Cakap pasla ogos, ogos last year is the last moment saya dgn arwah ayah..:) special month also la jugak pada saya walaupun kehilangan insan yg disayangi..:)

happy birthmonth!!!:)

Post a Comment