« Home | Bali to Beijing » | Last Weekend » | 3 Ramadhan » | Ramadhan Al- Mubarak » | Rumah Ku Syurga Ku » | Family Day » | Hari MInggu » | Diary Baby Ibu 1 » | Gambat kahwin c.hanif n CT » | Ucapan Tahniah & Daftar Class »

Dam Dam Dum Bunyi Mercun

Hari ni puas aku blog hopped kekawan bloggers nye blog...br hari ni berkesempatan tgk blog kekawan last week bz bebenor le takde masa nak melawat blog2 korang lee.Memasing nye blog cite pasal raya masing2.Hari ni aku percaya ramai dah start cuti gamaknya.Memasing kg jauh2 tu....Uda maybe dah sampai ke melaka..suke le tu dpt balik melaka.Oren dah ke penang..n semua le tu korang raya baik2 ekk kat kg ..Drive carefully tau masa balik tu..Aku doakan semua selamat pergi n balik.......Hari ni kat office ni bosan giler ramai dah cuti..just tinggal PM aku je tak cuti sebab cuti dia dah habis...tak le line clear sangat...just tinggal 1/2 hari je lagi cuti on rabu company kasi cuti free 1/2 hari....aku n hubby beraya kat kl je ..parent n MIL aku kat kl.Tak kemana2 pun raya ni sebab 1st n 2nd day raya suami still kerja..Aku pun tak kisah pun blh lepak duk rumah n baca buku ( terbaca ke tidak tak pasti lg le ....)seminggu lepas raya exam lak on 11/11 ....aku cuti sampai 8/11 je then masuk kerja...Raya tahun ni aku n suami raya sederhana je.Even baju raya pun takde beli ..pakai mana yg ada je..sebab kami perlukan gunakan duit lepas raya..Yg penting sederhana je jgn membazir ye kawan2.Aku nak update ape terjadi last week ekk...

****************************************************************************************
Last 2 weeks sibuk gan kerja2 kat office....utk pertama kali kena buat Handing Over keys pada pembeli angin satu badan aku..bukan ape duk kat site tu panas le..udah le pregnant..apo nak buat dah kerja kan..terima jelah kan.Selama 3 hari aku duk kat site tu menunggu org dtg ambik kunci.Kaunter aku yelah kaunter terakhir org kunjung ialah kaunter ambik kunci....lg pun ni semua kerja2 org project department..sampai hari ke tiga pun k'rg je yg kena settle e'thing.Byk lagi saki baki yg tak ambik.Ni semua meyusahkan kemudian hari tau..kaco waktu kerja k'rg ...sabor jgn tak sabor..

*************************************************************************************

On 26/10 aku pi check up utk kali ke 3...kali ni harap blh tgk ape jantina anak aku..tapi harapan musnah le..baby aku dok aktif angkat kaki n tangan dia..takleh le ibu n babah dia tgk anu nye.Alhamdulilah baby sihat walafiat..Babah dia happy betul tgk baby aktif ...start doctor scan je dah tanya ape sex anak dia....sabar jele....Harap2 semua ok le ..doakan utk aku ekkk.Sekarang ni dah masuk 20 weeks dah rasa pengerakan baby sikit le.Geli geleman betul rasanya kan.Selalu aktif di waktu pg n waktu lepas berbuka.Kegelian sorang2 aku menahan nye.Tak sabar nak tunggu baby ni keluar le.....Ibu waiting for u baby...muah muah muah....

*************************************************************************************

Tahun ni aku tlg jual kuih raya org lagi..sendiri buat takde le tahu mkn je..aku rasa tahun ni aku paling untung jual kuih raya sampai aku takyah keluar modal utk beli kuih sendiri.Siap blh beli kuih raya utk parent n MIL aku lg..alhamdulilah....MIL aku bukan main lg berterima kasih semalam aku bg dia kuih...ade rezeki lebih aku kasi le..nak bg duit raya takde le mak oiii ..menantu mu tak dpt bonus lg le..sorry ekk.Langsir2 kat rumah aku dah basuh n jadi putih balik ..pakai tu balik le ...tak tukar pun ...just tinggal nak mop lantai je rumah tu esok....bg wangi sikit nanti aku nak pasang minyak lavender..kasi harum satu rumah ..hubby pun suka....

Ok le kekawan aku rasa sampai sini je lah ekkkk..Dari kesempatan ini aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri pada kekawan blogger yg aku kenal kat sini such Uda,Oren,Nad,Ummi Attihrah,Izawani,Auntie n Brood,Jems,Kak Lela,Ibu Vogue,Inai,Auntie Andeh.... n lain2 yg lupe sebut jgn terasa la ekkk..walaupun tak pernah jumpa tapi terasa mcm dah lama kenal gan korang kat sini.Kalau ade tersalah kate ayat2 aku kat sini minta maaf la ekkk.Kot2 ade terbongkak ke ayat2 kat sini.Aku doakan semua selamat pergi n balik kg tu.......See ya lepas raya ok.

selalunya kan, org cakap kalau tak nampak kat screen, baby pompuan kut? tapi itu org cakap laa...

masih terbayang lagi waktu sengkenit gerak2 dlm perut..kekadang, siap buleh rasa siku atau lutut dia dok tolak2 perut aku..sengkenit aktif bergerak time aku naik moto..seronot kut?sampai pernah Ayah berasa kat belakang dia yang baby dok gerak2 masa hantar aku gi keja (perut dah besor sgt dah masa tu..)

Harap2 makbul le kate2 korang nie..aminnnnn .Nak tahu suami pun kan skrg bkn main minat gan baby girl dok main je gan sepupu girl aku tu.Sampai semalam dia ckp agaknya anak kita pompuan le..Kuang kuang kuang hakikat nye dia nk anak lelaki.Kalau dpt pompuan tu bonus le bg aku janji baby sihat n ckp sifat kan....tunggu le next scan kalu blh nampak ekk

Post a Comment