« Home | Adoiii sakit lee » | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? » | MC & BONUS » | Argghhhh Darah » | Re-Celebrate » | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... »

Bestnya Cuti

Khamis - 22.12.05

Hari tu ialah hari aku check-up seperti biasa..hari tu merupakan kali ke dua aku pi check-up kat PPUM.Aku appointment pkl 10 tapi sampai 10.15.Entah kenapa hari tu aku punya le slow tahap cipan..payah le nak ckp.Aku perasan orang lain buat urine test n check blood pressure n aku heran why nama aku tak dipanggil.Mungkin sebab khusyuk baca majalah aku buat dek je sampai aku perasan org kat klinik tu makin kurang n nama aku tak dipanggil2.Memang hari bodoh aku le hari tu..rupa2nya aku tak letak kad appointment kat dlm box disediakan.Sebab dari situ br le nama aku dipanggil..ape le pasal aku hari tu tak tahu le.Dengan muka selenga aku letak le kad kat situ..sampai nurse tu tanya br dtg ke,aku ckp le dah lama tapi tak letak kad...dengan muka selamba aku duduk balik sampai dipanggil nama.Masuk jumpa doctor aku ckp le masalah aku yg dah 2 hari discharge kaler light brown n sometimes dark brown.So doc suruh aku segera pi scan ke tkt 3 nak tgk ape masalahnya.Lagi satu doc ckp aku ade kencing manis ...pulak mana dtg penyakit ni..adoiii sakit kepala den..Pi naik tkt 3 , bilik ultrasound dah tutup pulak for lunch, kena dtg balik selepas pkl 2.Tak kerja le aku hari nampak nye .Apalgi aku pun pegi le lunch kat tpt berdekatan.Sampai sana pkl 2 tepat aku tunggu giliran utk scan.Dr kate uri aku takde masalah dah keatas n baby bleech.That normal nanti baby akan pusing lg sebab aku br 27 weeks.Sempat le aku tanya ape jantina anak aku ..n jawapan nye rahsia..jeng jeng jeng..tunggu le aku bersalin ekkk..Ething dah ok aku kena jumpa dr kat klinik balik utk ckp pasal result scan tadi.Dr tu kate e'thing ok n discharge tu mungkin sebab aku lasak sangat kot.Esok nye aku kena dtg lagi jumpa pakar dietbtik lak...aku dpt mc 2 hari....


Jumaat -23.12.12

Hari appoitment pkl 9 pagi .tapi muka pakar dietbtik pun tak nampak lg.tunggu punya tunggu pkl 10 baru muncul.Aku dipanggil nurse bercerita pasal tahap gula dlm badan aku belum lg mencecah ke diabetes but for precaution aku kena lalui n jaga diet seperti org dh kena diabetes.Yg tak best nye aku kena buat sendiri ujian gula tu sendiri by ambik bacaan dari darah aku.Kenalak sewa peralatan tu dari pakar pemakanan n kena bayar rm200..uwaaa duit lg tu...then jumpa la pakar pemakanan .Macam2 diterangkan pasal pemakanan diet yg aku kena ambik.Kopi,teh, susu pekat,susu anmum yg aku ambik selalu pun takleh ambik sebab tahap gula tinggi utk aku.Nasi pun kena dicatu.Even buah pun hanya blh diambil 3x je sehari.Susu rendah lemak je aku blh ambik.Memang membosan kan but what to do utk buah hati aku dlm perut ni kena le aku berkorban kan.

Sabtu - 24.12.05


Hari tu tak kemana2 just lepak kat rumah.Tapi t/hari hubby call rupa2nya lepas maghrib MIL aku ade buat kenduri arwah..mmg aku terlupe..So kena le pi bawa mak aku sekali..Sampai sana tlg serba sedikit nak tlg byk2 tak larat le aku ...Habis kenduri n tolong sikit dlm pkl 10 lebih aku balik rumah terus tido sebab kepenatan.

Ahad - 25.12.05

Hari tu pun tak kemana2 lepak kat rumah je.Actually plan ikut family mokde aku ke PD ade family day..tapi terasa badan penat sangat so tak jadi pegi.So hri tu aku pi kutip semua baju2 baby yg aku beli pi basuh n bg softener kasi lembut n wangi.Comel2 baju tu aku tgk lg2 sarung tangan n kaki geram betul...Sambil doc fikir camne le rupa anak aku dah keluar nanti tak sabar nak tunggu.

Isnin 26.12.05

Terjaga pagi tu hubby balik kerja terus takleh tido.Perut lak lapar hubby ade beli kuih so mkn tu je le alas perut.Bangun n mandi.Pkl 11 hp hubby berbunyi ade orang tel konon dari maxis suruh dtg ke Golden Horses Hotel ambik voucher percutian free.Ikutkan aku malas dan nak lepak rumah.Sebab aku fikir ni mesti vacation club ni..tapi hubby beria2 so pegi le.Sampai sana mula minah tu bawa k;rg jln sekitar hotel..memang cantik hotel tu sana sini ade kepala kuda,tali kuda,mcm2 le pasal kuda.Then krg dibawa ke satu bilik so start le dia menerangkan pasal vacation club tu..mmg menarik le tapi bila time harga nye aku n hubby terkedu.Plan sharing mmg bagus for future investment but k;rg bkn bergaji besar so dengan tegas hubby terpaksa menolak ajakan minah tu to join ....sorry tak mampu for long term.Kalau org cina minat le ..krg bercuti sekali sekala je.Seperti dijanjikan selepas penerangan tu k;rg dpt voucher percutian k'rg pilih ke Genting Highlands.Minah tu ade sedikit bengang le jugak sebab tak join..

So itu le yg aku buat for 5 days..boring je kan tak kemana2...selamat membaca..

kalo aku dapat mc 2 hari, dah lama aku balik Penang...hihihi...take care, jaga makan dan jaga badan..erk, macam bunyik iklan KFC plak...ekeke...

Thanks Oren...i'allah mmg berjaga2 skrg ni

diabetes? mmm...mmg kena hati2 la ni sbb time ni gula mmg senang nak melekat :)

akak pernah kena yg voucher Palace of Golden Horses tu...kesahnya tempat tu dah nak bankrap dah that's why dia beria2 buat promosi cam tu...sbb Mines pun dah tak dpt profit...tu yg akak dengar la, tak tau la betul ke idak...hehehehehe

Kak Alex

Gitu pun ckp mcm tu jugak ..dah nak bankrup kot d;rg ni tu psl buat mcm tu...

Post a Comment