« Home | Monday Blues.......... » | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? » | MC & BONUS » | Argghhhh Darah » | Re-Celebrate » | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... » | Syawal Telah Menjelma »

Adoiii sakit lee

Semalam aku cuti sebab ade check-up diabetes kat PPUM..so dari mlm kelmarin start pkl 10 aku kena pose takleh mkn sampai le habis proses OGTT tu.Sampai PPUM sharp pkl 8 pagi as appointment.tgk2 dah ramai le orang..d'rg dtg cepat dari aku rupanya..sampai je ambik no. terus ke toilet .biasa le nak terkencing je.Aku dpt no ke 13.So tunggu le giliran dipanggil utk diambil darah n minum air gula.No. aku dipanggil utk ambik darah,doctor hensem tu semalam.Doctor singh n muda lagi.Nampak kelam kabut sekali..ni sebab le aku beradoi kat tajuk tu.Doc singh tu tak berjaya mencari urat utk ambik darah...Siksa aku tgk dia ..aku lg siksa aku telah dicucuk sebanyak 5 tpt then br berjaya jumpa urat..aku tanya le sebab aku gemuk ke ?, kate bkn sebab tu orang kurus pun ade mcm tu.Actually dari aku check kat klinik biasa doc mmg susah nak cari urat aku...kenapa ntah tak tahu le aku apsal..Actually bila dah cucuk ke 2 tak dpt cari urat aku disuruh tunggu dulu sampai aku jadi patient dia yg terakhir ambik darah n minum air gula.OK le air gula tu takle mcm aku imagine n kawan2 cite kate manis giler..3 kali teguk aku berjaya habis...btw aku minum tu kat 3 org muntah balik air gula tu..Bikin tekak aku kembang je d;rg ni tau.Lepas tu aku rilek jelah kat klinik tu nak pi mana pun tak tahu gak.Lagipun nurse ckp jgn byk gerak nanti result tak bagus..so better aku rilek je..Btw that aku sms hubby suruh dtg kalu dia sempat( dia kerja despatch so taknak menyusahkan dia) ,15 minute late hubby datang n lepak jap then sambung kerja lakk.PKl 12.30 br ke giliran aku balik utk ambik darah..kali ni doc singh tu just cucuk tpt yg tadi utk ambik darah...selamat..sebelum balik singgah kat gerai mkn kat PPUM takde lauk lg baru pkl 12.30 lgpun situ mahal le regenya..just beli air milo alas perut yg 1/2 hari tak mkn tu.Balik aku singgah kat gerai makanan kat Pj state tapau nasi aku n hubby.Sampai rumah mkn dulu sementara tunggu hubby.PKl 2 hubby balik lepas mkn k'rg keluar balik.

Plan ke JJ midvalley br brg2 baby.Tengah sales baik beli sikit2 kan..Memang giler tgk sales kat JJ tu mcm2 ada.Aku dah buat senarai brg nak beli..thanks to Uda sebab bg list tu..it's helping me a lot..maklum 1st baby.Beli baju mcm kaler sebab tak tahu jantina baby lg other basic stuff..Rasanya dah complete just nak beli tilam n bantal baby je n few things.Hubby bkn main lg teruja masa beli brg2 baby..takde beli yg branded pun ,lg pun semua ada disc semalam..sedar tak sedar hampir rm200 habis beli brg baby..

Lepas maghrib kami keluar dr JJ menuju ke kajang.Plan nye nak mkn satay kajang le ape lagi.Dah 2 hari ckp gan suami nak mkn satay..dia kate tunggu off day dia le, so semalam tercapai le hajat aku mkn satay.Tak byk order pun ayam 10 cucuk n hubby order daging rusa.1st time mkn daging rusa sedap gak mcm rasa ayam.Ramai je org kat satay kajang tu tak pernah takde org kalau aku pegi n hubby..Peminta sedekah pun dah ramai..br stay 1/2 jam dah 3 org dtg minta sedekah...Pkl 9 lebih krg balik ke rumah..letih betul sampai ke rumah..

Today pg2 aku dpt berita result exam keluar..apalagi teruja le nak tgk..p'lem sampai lani aku tak berjaya masuk ke laman web utk tgk..Bengong betul le line bz mesti ramai masuk tgk result..Bila le dpt tgk ni weiiii..makcik tak sabar nak tgk ni..pass ke idak.kena repeat ke idak..jgn le kena repeat bankrupt makcik camni...doakan aku pass ye kekawan..So that is for today..esok pg aku ade check-up lg for every 2 weeks nya...so akan masuk lambat le ...

ala apsal tak gi jualan gudang Anakku kat segambut? smpai 1 Jan ni la echa.

dulu penah pegi. mmg murah gilerr..sakan wooo. org berebut rebut. semua brg2 baby ada tau. try la pegi

waaa...aku nak gi jugak...segambut? tang mana tu? bagi details skit...

I'allah 28 hb start kan...nak pi tgk gak ape yg menarik..thanks uda

Post a Comment