« Home | Demam Air Asia » | Sesape tlg boleh takkk????? » | MC & BONUS » | Argghhhh Darah » | Re-Celebrate » | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... » | Syawal Telah Menjelma » | Dam Dam Dum Bunyi Mercun »

Monday Blues..........

Kejap dah isnin kan..mcm biasa isnin bg aku mmg hari blues..malas nak kerja le..pastu kat office ni pg2 sunyi je tinggal aku gan adik sorang tu je..yang lain dah keluar,sini pun bln ramai sangat staff pun 12 org je bila dah semua dh masuk site tinggal le aku ,H n S je kat office ni.Dulu lg bosan sorang2 je kat sini pompuan .Pagi2 ni aku dah suspen n teruja pasainya handphone aku le.Pagi ti pi kedai mamak dekat gan office .Lepas punch gi le jap tapau tosei telor n teh o.Then dah parking keta nak masuk office cari hp aku takde ..Alamak mana pegi nye takkan hilang lg kot..masuk ni kalau hilang dah masuk 4x dah malas aku nak beli hp baru je..merabihkan duit tapi takde hp payah lak sebab rumah takde tel.Apa lg pagi2 jadi rider le aku pegi ke kedai mamak tu..Dlm hati berdoa harap2 mamak tu ade le simpan if terjumpa..sebab tadi masa aku pegi takde org kat situ mungkin dia perasan.Sampai je sana aku tanya le ade nampak hp , kate mamak tu takde le nampak ape2..Alahai hilang lg le hp aku ni.Dengan dukacite nye aku balik kereta..tgk lg sekali kot2 ade bawah seat ke..Tiba2 aku ternampak sesuatu.........rupa2 nya hp aku terjatuh ke belakang camne lak blh ke belakang ni..pelik sesungguh..agak tadi masa bawak keta terjatuh ke belakang..Dlm hati aku bersyukur pada tuhan hp aku tak hilang..bkn ape balik nak menjawab gan hubby lg satu hal..Alhamdulilah..so kekawan jgn le careless cam aku ni...

Hari minggu lepas takde story yang menarik pun.Sabtu aku kerja ganti orang ..takpe le overtime cari duit lebih sikit ..skrg pun ot dah kurang..semalam ahad both kakak aku dtg ke rumah ..Apalagi melayan anak2 buah aku le>apgi ahad tu tgh sedap tido hubby call ambik dia kat Shell.motor pancit tengah jln..Adoiii punya le berat badan aku nak bangun..tapi kesian lak hubby takkan nak suruh kaki lak..Bersiap le aku pi ambik dia .Hubby tinggalkan motor kat situ je dulu sebab kedai motor belum bukak br pkl 8 pagi..Katenya pkl 11 lebih nanti pi le ambik motor tu..balik dah baca paper hubby tido ..gantuk le tu br balik kerja ..aku ape lagi pi rumah mak sebelah melayan anak2 buah aku tu le ..dok rumah bosan lak layan tv sorang2.Sedar2 pkl 12 hubby ajak pi ambik motor dia..tu le lupe diri bermain gan anak buah sampai lupe kejut dia...kih kih kih jgn mare ye yang..Lepas hantar dia aku balik dulu sementara dia pi hantar motor ke bengkel ..Tengahari tu tak masak sebab makan rumah mak je..ajak hubby makan takmo katenya tak selera..Aku lak pi le mkn sorang2.Then balik ke rumah tgk hubby aku tgh mop rumah..rajin nye hari dia..aku bkn taknak buat tapi doc dah kate jgn buat kerja berat2.Takut bleeding..Dah tgk dia kemas hall aku pun pi le basuh sikit2 toilet lak bkn kotor sangat pun tapi bagi wangi sikit..dah siap semua hubby sambung tido balik n lepak je lah sorang2...Mlm tanya hubby nak mkn ape katenya taknak makan jugak..hish hish hubby aku ni tak reti lapar ke..dia mmg tak byk mkn tapi sekali mkn byk..perut pun dah boroi sikit..so sebab dia taknak mkn aku suurh pi tapau je utk aku yg lapar ni..masak membazir je kan.Dia pi tapau mee goreng utk aku n mee hailam utk anak2 buah aku..Dede belanja hari ni..seronok mkn ramai2

10.30 mlm hubby pi kerja n anak2 buah aku pun dah balik aku kemas le sikit2 rumah yg dah berpasir tu..then layan tv..entah bila tido tak tahu le..sedar2 terjaga pkl 3.30pg nak buang air kecik je..tutup tv n tido balik..So that all le for last weekend ....

sebelum ada anak dulu, aku memang tak kisah kalo kena keja malam atau hujung minggu...tapi bila dah keluar baby, memang payah...aku takmo sacrifice dia semata2 nak mai keja..

syoknya jadi macam ngko, nak makan buleh pi umah mak..kalo aku nak pi umah mak aku, jenuh kena spare 3 hari...maklumla, jauhhh...

take care yek..jgn buat keja berat2...just relax and enjoy yourself..sok-sok baby keluar nanti, dah takdenye nak tido golek2 lagi...

Oren...

Aku mmg tak sabar tunggu baby ni keluar ORen..sebab malam2 aku selalu boring tinggal sorang sebab hubby shift mlm je..so nanti dah ada baby tak le boring lagi..Orang mesti ingat senang le rumah mak sebelah rumah aku je boleh tumpang mkn..tapi aku sangat jarang pegi rumah mak aku mkn..w'pun mak Oren segan tau...asyik menumpang je...kadang2 je tu pun aku siap beli lauk n brg2 masak camtu mak aku suke le..lg pun mak aku tak suke anak dia menumpang je baik masak sendiri utk suami..tapi aku ni malas sikit.. kah kah kah..mcm bln pose hari tu tak larat mmg aku beli mcm2 utk masak letak kat rumah mak aku..so tinggal mak aku masak je..bkn mkn free je..

Jems...

Memang le suami aku ni tak mkn byk le Jems..kalau dia kate taknak mkn or kenyang kan jgn le tanya byk kali mesti dia marah..kita je risau lapar ke.sebab keletihan kerja kot buat dia mcm tu..tapi ok gak bagi turun sikit berat dia tu..aku tgk dah makin membesar n perut pun dah sama naik mcm aku.dia bkn tinggi sangat .Aku tak suke lelaki yg gemuk2 ni..dia dah le tak main sport.

Post a Comment