« Home | HAPPY 30TH BIRTHDAY TO ME » | Menghitung hari » | Bulan August..... » | Happy 55th Birthday Mak...... » | I'm back » | Cerita-ceriti » | Istidraj » | Aidilfitri 2007 » | Sampai bila???? » | Cite campur2 »

Ramadhan Al Mubarak

Salam semua. Tak terlambat rasa nye aku nak ucapkan Selamat Berpuasa pada semua blogger. Today dah pose yang ke 11 dah kan , kejap jer rasanya. Alhamdulilah dpt lg berpuasa sampai ke hari ini. Tahun ni bln aku jadi ' baik'..Baik tang mana tu yer...bln pose kali ni aku psg azam tu masak sendiri berbeza2 dari thn yg dolu hanya membeli..alasan tak sempat msk sedangkan tpt keje dl 5 minit jer dari rumah..Thn tpt keja dah jauh blh lak sempat msk. Dari 11 hari pose 9 hari aku dpt masak sendiri kat umah. Yang lg baik nyer aku tak pi pasar ramadhan...Pelbagai menu dah aku try takat ni sampai dah ketandusan menu..Aku msk tak le sedap mana tp suami n anak aku berselera gak mkn ler. Aku msk simple jer .So far husband n anak aku kate sedap..tu lg bersemangat nak masak tu...Hari minggu ni kena top-up fridge aku sebab dah hampir kosong isi kandungan nyer.

Bulan pose ni aku target gak to lose weight. Kesempatan yang ada aku pasang azam ler nak buang kan lemak2 yg terlebih kat badan aku nie. Selalu during bln pose aku blh turun 4-5 kg sepanjang pose and akan naik baik ms raya..adeiiii..mana tak nyer makan tak ingat punya psl. Tapi this year aku takmo tu berlaku semula..aku nak turun kan berat kan badan sebab kesihatan..tu jer niat aku. Memang berat badan aku skrg ni dah kritikal kalau dibiarkan akan makin 'jinak' ler lemak dlm badan ni nanti. So aku jaga makan aku bln pose nie. Sahur aku hanya ambik oat with kismis, kopi and minum air putih sebanyak blh. Masa berbuka dah aku hanya ambik nasi skt tp lebih pada lauk, tapi tak bertambah ler sekali makan jer. Kurma mmg menu utama gak . Minuman ais mmg aku elakkan..Aku mula kan berbuka gan kurma dah seteguk air putih n terus makan. Tu psl aku ckp tahun ni pose aku 'baik' sangat sebab tahun2 sblm ni mmg aku pulun habis air sejuk..lagi kalau pi pasar ramadhan tu tgk org jual mcm2 jenis air mmg beli nyer. Tahun ini aku said no that those ice water yang sememangnya drg guna air paip kan. Dari diet aku ni pun aku suke sebab blh byk kan susu badan aku. Kurma and oat sah2 leh byk kan susu badan. Beruntung le thaqif bln pose ni dpt minum susu ibu byk..

Takat ni sajer le post aku kali ni. Byk keje sebenarnya tp sebab blog aku dah rindu sangat nak update blog aku curi2 time update blog aku...selamat berbuka..

Labels: , ,

yeay! sudah update!

Post a Comment