« Home | Re-Celebrate » | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... » | Syawal Telah Menjelma » | Dam Dam Dum Bunyi Mercun » | Bali to Beijing » | Last Weekend » | 3 Ramadhan » | Ramadhan Al- Mubarak »

Argghhhh Darah

* catatan hr ahad lepas tak sempat dihabiskan

Hari ni aku kena kerja dah..duty kena lak hari Ahad..apo nak buat ..nasib baik le blh claim ot..triple lg tu today Sultan Selangor Birthday...Suspen tak tajuk kali ni psl darah...aku lg suspen tau....khamis malam jumaat hari tu ..aku betul2 suspen bila dpt tahu aku turun darah ..nasib baik tak banyak tapi mampu membuat aku gundah gelisah lg2 duk rumah seorang diri..suami dah pi kerja...Tak rasa sakit2 pun.Aku bertanya gan mak mcm mane ni..dia kate banyak ke sikit..aku ckp le sikit je..so suruh aku rilek..kalau sikit takpe biasa kadang2 jadi mcm tu but if berulang aku kena pi check kot2 serius lak...Dlm hati tuhan je tahu camne takut nya aku masa tu...Masalah ke kandungan aku ni..last check-up doc ade ckp uri aku ke bawah sikit tapi bkn di peringkat bahaya..so aku takle ambik serious sebab doc kate takde masalah.Takde pesan2 ape pun.......Mlm tu aku jadi sedih sangat..call hubby menangis tak tertahan sebak..........(malu je) entah kenapa sebak sangat ntah..1st pregnant kot tu buat aku takut sangat ape2 terjadi pada anak dlm kandungan aku ni.........aku rasa sesape saje berada di tempat aku akan rasa mcm tu...

Esoknya hati tak sedap nak pi k erja ..ckp gan suami terus ke hospital le.sebab takut jadi ape2..So pagi tu kami ambik keputusan terus ke hospital....ikutkan aku nak tunggu daftar end of this month, tapi dah mcm ni terus pi je lah.Sampai kat PPUM mak aii ramainya mak buyung..Ni le 1st time aku begitu ramai org pregnant...Masa pendaftaran agak cepat jugak...kena byr deposit rm500 n yuran pendaftaran rm31.00..if masa bersalin c-section ke rm1500..dah sound kat hubby kasi prepare duit ye yang......after register br le ke klinik ante-natal..tunggu 15 minute pastu dipanggil oleh nurse untuk ambik urine n timbang berat....berat aku naik lg 1kg...aku dah obes giler dah ni gerenti kena marah gan doc....aku cite kat nurse bleeding mlm tadi (khamis)..terus nama aku cepat dipanggil.Doc check darah aku naik lg..,dia suruh aku ambik kiraan BP for 2 weeks selang sehari kat klinik luar...jenuh le aku nak pi klinik....Then aku cite le aku bleeding mlm tadi terus dia suruh aku baring n check perut n heart baby..katenya ok just jgn lasak sangat...suruh aku buat appointment scan but dpt on 6 jan....berkurun tu nak tunggu...tu jelah doc ckp....nothing serius dia kate but berhati2 sampai scan nanti...Aku kena gak check diabetes sebab dah over weight..alahai payah tul..Alhamdulilah takde ape2 yg serius.

Selepas ni aku kena becareful le,, n jgn lasak2.sebab ade aku dengar if uri ke bawah sampai bersalin ke operate.Kalau blh aku taknak mcm tu le..nak bersalin normal..ade tak sesape kat sini pernah ke mcm ni..boleh le kongsi gan aku...ok le sampai disini yee

MR tak de lah plak ada pengalaman mcm ghini...InsyaAllah tak de apa kot cuma skrg ni Nero ko kena diet sket lah..kurangkan amik air manis, roti canai, nasi lemak...fast food pun tak bagus..

Post a Comment