« Home | Argghhhh Darah » | Re-Celebrate » | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... » | Syawal Telah Menjelma » | Dam Dam Dum Bunyi Mercun » | Bali to Beijing » | Last Weekend » | 3 Ramadhan »

MC & BONUS

Semalam aku dapat mc lg..mlm kelmarin pi check blood pressure naik lg…uwaaaaa 140/90..doc bg mc suruh aku rehat kat rumah…oiii darah kasi turun le jgn le camni kesian baby aku..Hubby pun ckp awak tadi masuk jumpa doctor muka pucat lesi kenapa??,,, sebenar2 nya aku masih risau pasal bleeding hari tu..tu pasal aku rasa BP aku naik je…Balik klinik aku dpt reply sms dari Dr Melissa dari langkawi..Dr Melissa ni actually doctor mula2 aku jumpa for antenatal kat Pusrawi tu..but ½ jln aku kena tukar doctor lain sebab dia kena pindah ikut suami ke langkawi sebab bukak klinik sendiri..Macam2 doctor tu nasihat aku..then aku reply le ckp aku risau n BP aku naik..tup2 lepas tu dia call aku lak..terhari tu call dari jauh..dia nasihatkan aku jaga BP jgn risau2 nanti effect aku n baby..dah bercakap gan Dr Melissa baru le sejuk hati aku sikit..mmg doctor tu best betul …mmg dia berjaya calm kan hati aku…So semalam aku lepas kat rumah ..tapi tengahari aku lapar aku sms hubby nak mkn kat belakang istana teringat ikan bakar kat situ….Hubby ckp tunggu sat lg kerja despatch dia habis dia balik n pi mkn..Kesian le hubby aku tu siang mlm kerja cari duit utk isteri n anak……Pkl 2 br hubby sampai ..aku kat rumah sampai tertido2 tunggu..sampai sana 2 lebih ikan dah byk habis..tapi takpe le belasah je ape yg ada…………Hubby Tanya pastu nak pi mana lak..aku ckp balik le..dia kate jom ke cheras rumah mak dia ..aku pun dah lama tak jenguk MIL aku tu…..tapi sampai sana sambil2 tgk tv aku terlelap sedar dah pkl 6 lebih bangun terus mamai..sebab terlebih tido…ayoooo penin2 kepala ku……..pkl 8 k;rg balik tapi singgah dulu klinik utk dpt bacaan BP..doctor kat PPUM suruh aku dpt kan bacaan BP selang sehari, tapi semalam naik BP aku kena repeat balik semalam…Alhamdulilah turun sikit BP aku ke 130/90..harap2 turun le lg ke sediakala…sebab tunggu kat klinik kat 1 jam perut pun dah lapar..Balik tapau roti nan ,ayam tandoori n milo o ais..Hubby tak nak makan kenyang katenya..Hubby aku ni mmg tak kuat mkn..mkn sekali sehari pun ckp …kalu aku mmg tak tahan le……….next story


……………………………………………………………………………………………………
Hari ni aku masuk office semua kecoh kate bonus masuk hari ni..aku sebenornya dah tahu lama..tapi malas nak kecoh2 kang kate aku tahu je semua…so better aku simpan sendiri lg bagus kan…tapi sampai la ni dah habis office hour tak masuk2 lg pun bonus, maybe mlm kot…dah berangan aku nak shopping kat Tesco balik kerja ni..nampak kena simpan sampai ke esok la angan2 tu ekkk..ok le fren nak balik le..ape le nak mkn mlm ni kan…..see ya