« Home | Bali's » | Happy 1st Anniversary Wedding » | Hooray......................... » | Syawal Telah Menjelma » | Dam Dam Dum Bunyi Mercun » | Bali to Beijing » | Last Weekend » | 3 Ramadhan » | Ramadhan Al- Mubarak » | Rumah Ku Syurga Ku »

Re-Celebrate






Story 1

Last Saturday cousin aku Izi bertunang dengan jejaka terengganu.Ikutkan umur muda lg baru 23 tahun..mungkin dah jodoh kan biarkan lah.Berbaju putih hari tu dia...berseri2 dah solek.Ni cousin aku side mak...anak mokde aku.Anak2 dara dia skrg dah membesar kejap je.Masing2 dah mula bekerja.Yg bertunang tu dah bercinta since masa belajar kat politeknik.Kenal mamat tu kat situ le..barang2 hantaran dibuat oleh adik aku .Simple n menarik gitu.Dengar nak bertunang 2 tahun ..tak confirm lg katenya.Aku doakan semoga cepat le naik pelamin sebab bertunang lama2 tak baik kan kekawan




Story 2
Balik je dari Bali dengar berita antara kawan2 rapat(kawan naik gunung) aku k'rg call dia Adeq ,husband nye accident sampai remuk tulang belakang.D'rg ni baru je dpt baby girl n kawan aku adeq tu br je masuk kerja lepas pantang.Hubby dia accident lepas hantar kerja lak tu.Berderau aku dengr berita tu.Simpati n kesian dengan Adeq.Baru Sabtu lepas br ade masa lapang melawat.Mula2 ke Tawakal melawat hubby Adeq..nampak bertambah pulih n boleh angkat kaki dah.Sebab remuk tulang belakang bahaya gak boleh lumpuh.Harap2 sihat2 le ko Fadil (namanya)Ikutkan nak baik mmg mkn masa le.Then ke gombak lak melawat Adeq yg aku dengar tak sihat,mungkin terkejut gan berita suami dia accident.MEmang aku tgk dia tak sihat badan demam.Katenya nak cuti sampai akhir tahun rehat kan badan.Bagus le gitu bg aku lg pun dia lepas pantang badan tak kuat lg.Aku pun rindu nak tgk anak dara dia Nurin Batrisyia tu...ya rabbi makin sihat walafiat.Bukan main berkenan gan Auntie Echa dia ni....dia di agah selalu.Mama dia kate mlm2 suke 'overtime' ajak berborak..nasib badan ko Adeq oiii.Aku harap2 2-2 cepatla sihat sebab anak tu kecik lg perlu perhatian.Nasib baik family masing2 byk menolong dorang.Aku hanya blh menolong mana yg boleh je.




Story 3

Last Tuesday kami suami isteri re-celebrate our anniversary dengan dinner at Tupai-Tupai.My fren ckp kat sana tomyam nye sedap.Terliur le dengar.Selasa is my hubby off day so boleh le keluar malam2 kan.Pkl 10 lebih br keluar dari rumah ke Tupai-Tupai.Hujan tengah renyai2 lak tu..terasa malas pun ada ,but ade orang nak belanja ape lagi jalan le .Dinner pun belum lg masa tu.Sampai di sana ramai gak orang walaupun hujan2 tu.Kami order tomyam.siakap stim,tauhu masak vietnam(lebih kurang le gitu le panggilnya n kailan goreng ikan masin but tak rasa langsung ikan masin nya.

1st time pi sana le nak rasa masakan situ.Ikutkan selalu kalau ape2 nak celebrate hubby suka bawa ke Restoran Cerana..tempat memory tu or ke ikan bakar kat bt 12 sg lui ulu langat lagi marvellous,that my favourite place lg murah giler dari Restoran Cerana beza nya sana ade life band je n kat ulu langat tu bunyi cengkerik lg romantik ape ...kan

Berbalik pada tupai2 le dr pendapat kami le tak le sedap mana masakan nye...tak tahu le selera orang lain kan.Biasa je tak terasa sangat masakan nye.So dah cuba lepas ni pi tpt lain le pulak kan.Tgk cam sedap je sampai keluar jln2 cari makan lak tu..Ok le tu jelah yg aku nye celoteh....

Tupai2 tu pernah masuk dlm jalan2 cari makan..tempat macam ok jek tengok..waahh..makan besaq nampak?

take care yaa..

Takde le besar sangat ..sekali sekali je Oren...meraikan sesuatu ape salahnya ..lagipun orang belanja belasah je lah

alamak..berderau gak darah baca berita pasal member accident tu. baru dpt baby plak tu. kim salam kat member tu echa. kata kat dia, semoga tabah dan bersabar yek.

wah boleh ganti hari celebrate ek? aku nak ajak hasben aku celebrate balik 2 thn lepas punya lah ekekek..

Uda

Tu le sedih kan dengar camtu..minta di jauhkan dari kita camtu kan..boleh ape uda tak salah nye nak ganti celebrate

Siannyer kawan ko tu...Moga dia cepat pulih...Tupai2 aku suka makanan kat situ...sedappppp....

Post a Comment