« Home | Jemputan Kenduri » | Akhirnya » | Itu ini » | Rutin Baru » | Aku Kembali....... » | Macam2 Cerita » | Aku kena tag...daaaaaa » | Keluarga bahagia.... » | Malas....... » | Macam2 »

Bulan August

Lama btl rasanya tak update kat sini..aku check tgk utk bln August langsung tak update pun...bz le kekonon sebenarnya malas nak update.....Aku nak bercerita pasal bln August...bagi aku special le......sebabnya....


Bln August ialah bln aku dilahirkan..tepat pkl 2ptg on 16 August pada 28 thn lepas aku dilahirkan di rumah atuk aku di Kg Pantai Layang , Muar Johor..masa mak aku nak bersalin kan aku,tak sempat ke hospital so terbesalin le aku di rumah atuk aku...masa tu mak bidan le yang sambut..mak aku cite lg that time bila lahir je terus letak dlm dulang..tak tahu kenapa..masa lahir lagi mak aku ckp aku le anak dia paling gelap.....and rambut lak hitam and tercacak..camne le hitam nye aku ekkk..tapi dilahirkan sihat takde masalah apa..menurutkan mak aku lagi aku le anak dia paling lama menyusu badan sampai 3 thn....Alhamdulilah sampai ke umur aku 28 thn today aku sihat walafiat even ade asthma..since pregnant kan thaqif tak pernah diserang...Agaknya betul kan yusu badan ni antibodi kita kuat sebab tak pernah lagi aku sampai masuk hospital....Menjaga aku mak kata senang tak byk masalah...very independent....ok le kan...


Apepun aku bersyukur masih lagi bernafas hingga ke hari ini..Tuhan masih lagi memanjang umur ku....Macam biasa hubby aku wish tiap2 tahun....Bagi aku ckp le sekadar wish at least dia ingat....Wish dia mlm tadi berbunyi..''Happy Birthday Sayang....birthday kali ini awak dah jadi ibu orang....kalau korang baca sikit tak romantik kan?....kihkihkih ,..gitu le husband aku....hubby aku tak pernah memanja kan aku dengan hadiah bila birthday..pernah sekali je dpt hadiah bday masa tahun pertama kenal dulu after that dia hanya belanja mkn je...selalu nye dia belanja mkn kat Restoran Cerana.........pilih le nak mkn ape...itu le hubby aku lagi nak bagi isteri membesarkan badan..

Semalam aku in advance dah ptg kek birthday..sebabnya hari ade staff cuti..kekok lak aku nak ptg kek sebab dah lama tak buat gitu..apepun thanks le pada staff kat office baru ni ingat le nak sambut bday aku....sedap kek semalam ..cappucino cheese cake..yummy...pagi2 ni lak Lan kwn camping aku @ ejen insurance aku wish aku siap nyanyi lagi...Thanks Lan ingat awak kat bday saya ekkk...Pada Hailwa pagi2 pun dah sms kak tu..ingat bday kak ekk. To Yati thanks le siap nyanyi gak...so touching


Lastly aku bersyukur masih lagi disini and mampu utk menulis dengan izin tuhan memanjang kan umur aku..Aku berdoa sempena hari lahir aku ni aku dipanjang umur,,dimurah kan rezeki, diberi keluarga yang bahagia,anak yang sihat,suami yang sihat dan baik pada aku sentiasa dan juga sihat sepanjang masa...I'allah

Hepi besday untuk ko..
Pasal besday ni, aku terlupa besday husband aku last month sebab asyik sebok ngan baby ngan pantang..sememeh jer muka dia bila dia ingatkan aku..ingat nanti nak selebret bila aku dah leh angkut si kenit pegi kedai..

Thanks Jem...dari ko wish day aku...aku nak tanya ni ko still xlusif bf ke?

Nero

kak sya ucapkan "Happy Belated Birthday"

Post a Comment