« Home | Rindunyaaaa........& Selamat Berpuasa » | Bulan August » | Jemputan Kenduri » | Akhirnya » | Itu ini » | Rutin Baru » | Aku Kembali....... » | Macam2 Cerita » | Aku kena tag...daaaaaa » | Keluarga bahagia.... »

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1427 Hijrah

Assalamuailaikum Semua....

Makin lama makin takde masa aku nak update blog ni..minta maaf sesangat pada semua aku sempat menjenguk blog kekawan je tanpa meninggalkan jejak..tak sempat le..cni line tak clear ..Apepun aku masih lg dpt menjenguk ke blog kwn2 even tak tinggal jejak..at least tahu gak perkembangan terbaru korang....today dah puasa yang ke....24 hari..kejap je n alhamdulilah aku dapat still lagi tak tinggalkan pose..alhamdulilah berkat penyusuan susu ibu.. bln aku tak mengambang lagi..minta diizinkan ckp seperti tahun lepas..i'allah...

Kawan2 macam mane persiapan raya tahun ni..mesti meriah kan..Ada yang bertambah anak lg le meriah kan...bagi aku tahun ni disambut secara amat sederhana..tiada barang2 baru dirumah..sebab nya akan berpindah ke rumah baru lepas raya so tiada ape2 persiapan yang baru sekadar pakai yang lama..Tahun ini mmg aku byk berlebih ke pada anak bujang aku si Thaqif je..mmg dia lagi byk baju raya dari ibu n babah dia..takpe le meriah kan raya Thaqif even dia tak faham ape2 lagi kan...kami suami isteri pakai ape yang ade je....Tahun ni tema kami sekeluarga is kaler merah..mmg meriah tu..termasuk le parent n adik beradik aku semua nye berbaju merah di pagi raya....macam mane gan kuih raya? Aku tahun ni jadi orang yang paling baik pasal membeli kuih..satu pun kuih raya aku tak beli...sebab nye tak nak membazir mcm tahun lepas..tak habis sampai raya haji..hubby aku bising..so tahun ni tak beli langsung..so kalau korang dtg raya aku hidang kan biskut merry je yee....kui kui kui

Macam mane giliran raya tahun ni?..Aku tahun ni di pagi raya di Cheras rumah mak mertua..sedih gak di hati tidak ade di rumah mak pagi raya wpun diikut hanya jauh sekadar 10km je dari mertua aku....tapi mesti korang faham kan feel nye di pagi raya dirumah parent sendiri....lagi syok wooo..takpe le aku jadi isteri solehah tahun ni ikut suami beraya ke rumah mak dia..cewahhhhh konon2 le tu..Kakak2 aku yang dah berkahwin tahun ni semua giliran beraya dirumah parent aku..mana aku tak sedih sedang kan krg jumpa tiap2 minggu...tak leh ckp le camne kan....ikutkan aku nak minta pujuk hubby beraya kat rumah parent aku..tapi mak nasihat jgn mcm tu ikut giliran..so aku akur je le kan...Takpe le redha je le..just imagine bagi orang lain beraya lagi jauh dari parent drg lagi sedih kan ..aku yang kat kl berape sangat le kan...mengada2 aku ni...

Ok le takyah le aku celoteh panjang sangat ekk..Sempena raya ni aku ingin memohon ampun dan maaf jika ade kata2 yang coretkan kat blog ni menguris perasaan kekawan tanpa aku sedari..Mana tahu ade coretan2 yang tanpa aku sedari telah menunjukkan riak dan megah aku ke..Minta maaf le sesangat....Jugak halal kan segala makan n minum harap dihalalkan..tapi hutang tetap kena bayar le kan...kwang kwang kwang..Bagi kekawan yang jauh diperantaun yang aku kenali kat blog ni..jangan le korang bersedih disana ekkk i'allah nanti dah balik raya kl raya sakan2 ye...

Pada yang balik beraya ke kampung tu pandu kereta berhati-hati..biar lambat asalkan selamat sampai ke kampung..Biar selamat pergi dah balik dr kg tu yee..Kepada sesiapa yang lapang masa jemput le ke rumah aku ye.Takde le open house tapi rumah aku sentiasa terbuka untuk dikujungi oleh sesape...

Ok le ckp le aku rasa coretan pasal raya ni..attached ialah kad raya dari kami sekeluarga rekaan sape lagi kalau bkn Puan Uda tu..thanks for designed my family raya card..so cute semua kekawan saya puji ....
Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga

Siti Aishah Usman
Mohd Nizam Shah Naim
Muhammad Thaqif Shah