« Home | Coti2.. » | Kena ragut » | 4th Anniversary » | It's CONFIRM » | Shopping, Batuk n etc » | Gaji, Bonus and 16 Sept. » | Ramadhan Al Mubarak » | HAPPY 30TH BIRTHDAY TO ME » | Menghitung hari » | Bulan August..... »

Thaqif Diaper free

Salam semua

Aku nak bcerita psl anak bujang aku skrg ni alhamdulilah dah diaper free..cuma waktu mlm baru semalam jer bjaya tak pakai diaper. Kan last week aku cuti seminggu ,so aku ambik kesempatan ler cuti utk train dia..Hajat dah lama ada cuma tak bkesempatan jer nak buat. Balik dr Melaka isnin raya tu , hari selasa tak free lg nak train dia..then rabu tu aku start train dia..1st day pada mula dia takmo gak tapi lepas aku pujuk dan nasihat dengan kate2 hikmat seorang ibu kepada anak nya.....dia dpt terima nasihat aku tu..alhamdulilah.1st day ade ler kantoi sekali terkencing sebab nye kes main tak ingat n tahan kencing..tahu2 balik je acif dah yark..For korang nyer info thaqif ni panggil poo tu pun yark..kencing pun panggil yark...kadang2 aku confuse. !st day tu jugak aku ajak dia poo poo kat toilet n bjaya..2nd day pun alhamdulilah bjaya tanpa kes terkencing dlm seluar ..tmasuk gak poo poo bjaya sekali di toilet..masuk hari ke 3 dengan sendiri dia dah faham pakai seluar terus...bila aku offer diaper dia kate acif kan abang...dah besar anak aku ni bila dah nak dpt adik ni...

Bila bjalan so far pun dah pass tapi paling jauh ke rumah mak aku ler kat Jln Klang Lama tu..so nanti blh try ke tpt jauh without diaper lak. Cuma skrg aku kena lebih rajin utk kejutkan dia bangun utk kencing waktu mlm if nak train dia diaper free waktu tido mlm. Kesan nya aku akan keletihan skt ler tapi takpe aku rela janji anak aku diaper free.

Disebab kan dia telah pass diaper free aku telah menghadiahkan dia beg sekolah spiderman. Bkn ler aku nak mengajar mcm tu, actually beg spiderman tu telah dia 'hint' kat aku since sblm ke Melaka, alkisah dia dok selak paper kat umah mak aku , suddenly dia tnampak iklan beg sekolah, terus dia kerat n tunjuk kat aku ..'Ibu acif nak Man'..panggilan utk segala adik beradik hero yg belakang nyer ada ejaan "man', termasuk spiderman, batman, ultraman tmasuk power rangers pun dia panggil man...belasah jer lah...keratan tu dia simpan dlm poket n setiap kali teringat dia akan tunjuk kat aku keratan tu....touching lak aku rasa..Sampai balik dari melaka disimpan nye n tunjuk kat aku..aku tak janji ape2 gan dia..just sengih jer bila dia tunjuk..So aku rasa tak salah kerana dia dah bjaya diaper free utk aku belikan beg tu utk dia kan. Isnin lepas ms lunch aku pegi ke giant tnampak lak beg seperti diidamkan..so aku belikan ler sekali gan colour pencil (giant size) n buku mewarna. Balik tu bila aku bg kat dia sengih tak ingat tu n siap bg kiss kat pipi aku...'acih ibu' katenya..so sweet.

So till now bebelan aku...

Labels:

budak2 yang biasa pakai pampes bila nak cerai pampes tu memang masalah sikit. Macam anak aku dah boleh lah kalu tak pakai pampes tapi kekadang aku pakaikan gak tambah nak jalan jauh.

Mula2kan mmg gitu..but now officially..ceh official tu..thaqif dah tak pakai diaper ..baik tido mlm or jalan2..aku suke..

mmg senang sungguh noo..

syabas!!!

Post a Comment