« Home | Hari pertama..... » | Selamat bercuti » | Thaqif Diaper free » | Coti2.. » | Kena ragut » | 4th Anniversary » | It's CONFIRM » | Shopping, Batuk n etc » | Gaji, Bonus and 16 Sept. » | Ramadhan Al Mubarak »

Cite-cite

NURSERY

Today dah minggu kedua thaqif aku letak kan nursery. Alhamdulilah last week masuk hari 3 dia dah tak nangis..dah dpt kwn lupe ler ibu dia. Aku tgk dia happy kat nursery tu. Teacher dia ckp kuat makan and suke study tapi tak reti duk diam..Alhamdulilah dia tak buat hal kat nursery. Takut2 gak if bila jemput dia teacher mengadu dia gigit budak2 yg lain ker..so far so good.Agaknya dia faham gan peringatan aku kat dia yg berkali2 jgn gigit kawan2 kat situ. Berdosa gigit org aku ckp gan dia. Bila jemput dia waktu balik aku tgk dia happy jer and bila masuk kereta jer mesti tanya nak mamam..so tiap2 hari aku kena ade bekal utk dia makan dan jugak dia mesti nak ade air utk minum. Thaqif if makan ramai2 dia mmg suke and berselera. Harap2 every thing will be ok sepanjang dia kat situ.

KARENAH THAQIF

Dah 3 hari bila on the way balik aku kena singgah stesen minyak, sebab nya Thaqif akan mengadu nak terberak..Perghh kelam kabut gak aku dibuatnya terkejar2 nak cari toilet. Kalau masa ambik kat nursery selalu aku akan suruh dia kencing dulu and dia kencing tapi bila suruh berak takmo. Agaknya lepas minum air byk dia baru rasa nak terberak. Wpun aku agak semput melayan kena jugak ler. Nasib baik btl2 nak membuang bkn main. Thaqif kalau makan byk mmg nak membuang jer. Lagi satu perangai dia since tak pakai diaper ialah suke menahan kencing..dah tak tahan sgt baru ckp nak kencing..kadang2 aku sakit hati gak. Lagi waktu mlm sblm tido berkali2 suruh kencing dia kate tak nak at last terkencing atas katil , but bila aku pakai kan diaper keesokan hari nya tak lak dia terkencing..sanggup dia menahan..dia dah rasa geli nak kencing dlm diaper kot.

PREGNANCY

Today genap aku 22 weeks @ 5 1/2 mths, kejap rasanya. Last week aku dah buat MGTT @test diabetes. Minggu dpn aku ade check up baru dpt result nya..Suspen gak ni harap2 takde kena lg mcm thaqif dulu.Siksa woo aku kena jaga makan.Tapi dulu aku tgk thaqif lahir tak ler besar mcm pengidap diabetes yg lain.Dulu pun doc suruh aku jaga sebab dah obesiti and not kronik diabetes. MInggu depan aku check up hari rabu malam.AKu lemah btl ler check up waktu malam ni..meletihkan and bila dah letih mesti bp aku akan jadi border jer mana aci kan..Doc ade ckp if aku border jer kena check BP tiap minggu..letih nya aku dengar weiii..Harap2 everthing will be ok and smooth.Doakan utk aku yer kekawan..

STUDY

Ahad ni aku dah start class balik. Kejap jer rasa nye dpt bcuti dari membaca buku ni..tapi aku masih lg bersemangat utk belajar ni.Moga2 dipermudah kan perjalanan aku sepanjang belajar ni even nanti semester ni masa nak exam aku tgh sarat. Class ahad ni aku 'tepaksa' ponteng class petang disebab kan kena pegi wedding my fren wedding. Nasib baik baru class pertama, if terkena class ke 3 0r 4,,sorry le aku mmg takde pi wedding ko Shidah sebabnya class ke 3 & 4 penuh gan test and quiz..akan rugi ler kira nya jika aku absent..Taknak ler fail sebab kan pegi wedding kawan kan...Aku belajar pun bkn ade duit sgt tu pun sebab guna duit EPF..nasib baik muda2 dah keje and blh guna EPF for study, kalau tidak tak merasa ler nak sambung belajar .

SUBSIDI KERETA

Korang dah claim subsidi kereta. Kelmarin aku dah pi claim kat post office. Sronok gak kan mcm dpt bonus kali ke 2. Tapi subsidi bkn aku dpt tapi hakmilik husband aku. Even kereta tu nama aku tapi dia yg byr tiap2 bln, byr for maintenance and byr insurance, but hasil subsidi tu aku dpt skt dia bagi duit poket buat belanja..Aku dah plan esok nak ke Jusco nak beli sandal and baju pregnant.Sandal yang ade tu dah haus tapak nya and tak bpe selamat utk dipakai.

Ok ler bebs, today is jumaat rehat lama tapi malas nak keluar ,makan buah jer dulu nanti if lapar sgt baru aku cari food nak makan. Selamat ber- weekend...

Labels: , , , ,

Anak aku pandai cakap bila nak kencing cuma dia bila nak berak jer mintak pampes. Apa dia ingat itu pampes jamban ke?

Salam....
Alhamdulillah Thaqif mmg budak baik & dah pandai tak pakai Pampes... COngrats... Jimat Ibu & Babah...

Tahniah caah.. kejap jeekan masa berlalu... ni pun aritu baru jee masuk tahun baru bulan jan.. ni dah tiba dihujung jan laakk... Aku doakan semoga ko sentiasa sihat selalu... anyway be happy...

ingat lagi baca cerita echa pasal kena pegi check kat klinik sokmo tu...hmmm...rasa cam baruuuu jer berlaku...cepat betul masa sekarang ni kan?

Nero
Aku tak tau pun ko pregnant... tahniahhhhhh

ni buat aku nak pregnant neh hahaha tapi bf journey aku blom habis..

Post a Comment